
Időjárás: tovább tombol a vihar, ami megterheli a szervezetünket
Újabb viharok érkeznek.
Gyakran ismételgetjük, hogy régen minden jobb volt, de ez esetben lehet, hogy tényleg így van. A boltba járás azelőtt egy közösségi élmény volt, az asszonyok a helyi hentestől, zöldségestől és a péktől vették a termékeket, a hazafelé úton, vállukon a cekkerrel pedig megbeszélték, hogy kivel mi történt, amióta nem találkoztak. Az alábbiakban hoztunk egy érdekes képösszeállítást, ami bemutatja, hogyan is vásároltunk régen. Tartson velünk ezen az izgalmas időutazáson.
Egyre többször találkozunk mostanában az utcán vagy a bevásárlóközpontokban azzal a pamut, hálós szerkezetű bevásárlószatyorral, amin ugyan a fiatalabb generáció szeme egészen biztosan megakad, de az idősebbek számára a régmúlt egy meghatározó korszakát idézi fel. Ennek a bizonyos hálós vászontáskának bizony neve is van, a cekker. Manapság leginkább az egyszer használatos nejlonszatyrok környezetbarát alternatívájaként jelenik meg, elsősorban a boltok zöldséges-gyümölcsös részlegén, korábban azonban egy egész korszak meghatározó tartozéka volt. Az alábbiakban hoztunk pár múltidéző képet arról, hogy miként vásároltunk egykoron: hogy változtak meg vásárlási szokásaink, a vásárláshoz használt eszközeink, illetve a város- és az utcakép.
Könnyen összehajtható, zsebre vágható, hiszen lényegében bárhol elfér. Ráadásul még strapabíró is: sok mindent belepakolhatunk, és egykönnyen nem szakad el. Mindennek tetejében pedig még környezetbarát is, hiszen nem termelünk szemetet, nem úgy, mint a nejlonszatyrok esetében, amit gyakran minden egyes vásárlás után kukába dobunk, és soha többé nem használunk újra. Jogos tehát a kérdés: kell ennél több? Miért cseréltük le egyáltalán a műanyag változatra? És honnan ered egyáltalán?
Ha már a környezettudatosságnál tartunk, ne csak a cekkert említsük meg. Gondolhatunk a fémből készült tejeskannákra vagy uzsonnásdobozokra is, de maga a vásárlás folyamata is rengeteg szempontból fenntarthatóbb volt. Az emberek gyalog, vagy esetleg biciklivel jártak a boltba, a felesleges felhalmozást sulykoló óriásplázák helyett pedig a helyi vállalkozó kisboltjába vagy a termelői piacra jártak az emberek. A szavak helyett azonban beszéljenek inkább a képek: így vásároltak az emberek, mielőtt még fogyasztói társadalommá alakultunk volna:
Újabb viharok érkeznek.
16 hetes terhesen diagnosztizálták a betegséggel.
Az emberek 61,3 százaléka látta már ezt a gyakorlatot.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélrePortfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.