
Lebukott a 32 éves kéjenc énektanárnő: saját diákjával csalta a férjét, négy gyermekének édesapját
Bírósági tárgyalásáig csak óvadék ellenében szabadulhat.
A fővárosban tudatos várostervezés eredményezte a közösségi közlekedés által a mai napig használt útvonalakat. Képgalériánkból kiderül, hogy milyen volt a régi tömegközlekedés Budapesten.
Budapest közlekedéstörténete 1873-ban kezdődött, amikor Pest, Buda és Óbuda közigazgatási egyesítésével megszületett Magyarország új fővárosa, Budapest – írja a Wikipedia. A főváros első közlekedési szolgáltatása a bérkocsi volt, ám azóta nagyot változott a tömegközlekedés Budapesten – legalábbis ami az eszközöket illeti.
A főváros gyűrűs-sugaras térszerkezetét a Fővárosi Közmunkatanács 1872-es szabályozási terve alapozta meg. A városegyesítés utáni periódusban, tudatos városfejlesztés eredményeként jött létre a budapesti életet máig átható gyűrűs-sugaras városszerkezet. Elkészültek a város modern útvonalai: az Andrássy út és a Nagykörút.
A pesti oldal két nagy pályaudvarának forgalmi kapcsolatai is kiválóak: a Nyugati pályaudvar közvetlenül a Nagykörúton áll, a Keleti pályaudvar pedig kezdőpontja annak a hangsúlyos forgalmi tengelynek, amelyik a Rákóczi út, kiszélesített Kossuth Lajos utca, Erzsébet híd útvonalon átvezet a Duna jobb partjára, és ott több irányba szétágazik.
1887. november 28-án helyezték üzembe Budapesten az első, kísérleti villamosvonalat, ami a Nyugati pályaudvar és a Király utca között haladt. 1889. július 30-án pedig felavatták az első állandó jellegű villamosvonalat az Egyetem tér és a Köztemető között, majd szeptember 10-én az Akadémia és a mai Dózsa György út között is megindult a villamosközlekedés.
1894 tavaszán született meg a javaslat az Andrássy út alatt építendő földalatti vasútra, melyet mindössze 22 hónap alatt sikerült is kivitelezni, így 1896. május 2-án, az „Ezredévi Kiállítás” megnyitóján már menetrend szerint közlekedett a földalatti, majd a századfordulón új jármű jelent meg a tömegközlekedésben: az autóbusz. 1915. március 1-jén indulhatott az első járat a mai Dózsa György út és a Bajcsy-Zsilinszky út között.
Bírósági tárgyalásáig csak óvadék ellenében szabadulhat.
A kisfiú bele is halt a kegyetlenségbe, nővére továbbra is életveszélyben van.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre