A sima Ügyfélkapu helyét hamarosan átveszi az Ügyfélkapu+. A kettő között az a különbség, hogy az Ügyfélkapu+ oldalára csak kétfaktoros azonosítás után lehet bejelentkezni. Mit jelent ez és miért lenne érdemes máshol is ezt a belépési módot használni? Itt a hatóság válasza!
A kétfaktoros azonosítás a saját érdekünk, figyelmeztet a Nemzeti Kibervédelmi Intézet (NKI), akik azt is segítenek megérteni, mit is jelent ez a fajta belépési mód és miért lenne fontos máshol is ezt használni. Mutatjuk, mit érdemes tudni a kétfaktoros azonosításról!
A kétfaktoros azonosítás (angolul: Two-Factor Authentication vagy 2FA) egy biztonsági intézkedés, ami két egymástól független azonosítási tényezőt (pl. jelszó+SMS) használ annak érdekében, hogy biztosítsa egy felhasználó személyazonosságát egy rendszerbe történő bejelentkezéskor. Vagyis arra való, hogy illetéktelenek ne tudjanak csak úgy betörni a fiókjainkba, legyen az Facebook, Instagram, Ügyfélkapu, vagy bármelyik másik alkalmazás/platform, ahová névvel és jelszóval kell bejelentkezni.
Az alábbi három kategóriából kettőt használnak a kétfaktoros belépéskor a különböző oldalak, appok:
A kétfaktoros azonosítás célja, hogy jelentősen megnehezítse a támadók számára a fiókok vagy rendszerek illetéktelen elérését, még akkor is, ha az egyik tényező – például a jelszó – valamilyen módon kiszivárog – olvasható az NKI weboldalán. Éppen ezért a kétfaktoros azonosítás az online biztonság egyik legfontosabb eszközeként van számon tartva, így ahol csak lehet, éljünk ezzel a lehetőséggel és kapcsoljuk be!
Annak ellenére, hogy enélkül szinte bármelyik fiók feltörhető, a kétfaktoros azonosítási módszerek között is van jobb és kevésbé jó megoldás. A kibervédelmi hatóság szerint az SMS-alapú hitelesítés minősül a legkevésbé biztonságos megoldásnak – de még mindig jobb, mintha csak jelszóval védenénk a fiókjainkat –, mivel több támadási módszer is létezik arra, hogy lenyúlják az SMS-einket, mielőtt még mi magunk megkapnánk azokat. Válasszuk inkább a biometrikus vagy a hitelesítő alkalmazások által generált kódos azonosítást!
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre