2025. január 16-tól megszűnik a sima Ügyfélkapu. Ezt követően elektronikusan hivatalos ügyet csak Ügyfélkapu plusz segítségével vagy DÁP alkalmazással lehet majd intézni.
Bizonyos ügyeket jövőre már csak Ügyfélkapu plusz segítségével lehet majd elintézni, a sima Ügyfélkapu megszűnik. A gördülékeny átálláshoz érdemes már most megejteni az átregisztrálást az új rendszerbe. Mutatjuk a lépéseket!
Az összes olyan ügyet érinti a változás, amit eddig elektronikusan lehetett intézni. Ügyfélkapuval lehet belépni például a Magyarország.hu-ra, az EESZT-be és az eSZJA-ra is, vagyis aki nem vált Ügyfélkapu pluszra, nem tudja majd például megnézni, módosítani az adóbevallását és nem fér majd hozzá az e-receptjeihez, korábbi leleteihez sem. Olyannyira nem, hogy januártól elektronikus személyi igazolvánnyal, telefonos azonosítással és az arcképes azonosítással sem lehet majd belépni ezekre a weboldalakra! Csak Ügyfélkapu+ vagy DÁP alkalmazás segítségével!
Miben más az Ügyfélkapu plusz mint a sima?
Az új azonosítási rendszer kétfaktoros azonosítással működik majd, vagyis nem lesz elég beírni egy felhasználónevet és egy jelszót a belépéskor. Szükség lesz a használatához
Aki jelenleg rendelkezik sima ügyfélkapus regisztrációval, annak egyszerű lesz a dolga, csak el kell végeznie néhány lépést:
Miért szűnik meg a sima Ügyfélkapu?
Az Ügyfélkapu, ami tényleg csak egy kapu, azt teszi lehetővé, hogy egy felhasználónév és egy jelszó használatával hozzáférjünk több különböző hivatalos, online felülethez és ott ügyeket tudjunk intézni. Ez a kapu viszont a szakértők szerint már elavult, elöregedett, ezért le kell cserélni. Ezért vezetik be jövőre az Ügyfélkapu pluszt, amire már most is lehet regisztrálni.
Akinek nincs még Ügyfélkapuja, az elektronikusan (2016. január 1. után kiállított e-Személyi igazolvány és az igazolvány igénylésekor kapott kódkártyán található regisztrációs kóddal) vagy új, videótechnológián keresztüli azonosítás használatával, illetve személyesen az okmányirodákban, kormányablakokban, az adóhatóság kiemelt ügyfélszolgálatain, vagy külképviseleteken tud ilyet igényelni – olvasható a kau.gov.hu-n.
Aki túl van az Ügyfélkapu+ regisztráción, annak a jövőben a belépéshez az alábbi lépéseket kell elvégeznie:
Idén szeptemberben elindult a Digitális Állampolgárság Program, vagyis a DÁP. Aki csatlakozik ehhez a rendszerhez, az Ügyfélkapu+ nélkül is intézhet ügyeket online. Ennek menete a következő:
Azt azonban fontos tudni, hogy a DÁP alkalmazás használatához előbb regisztrálni kell a rendszerbe egy kormányablakban, vagy e-Személyi igazolvánnyal online.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre