Így lehet Ügyfélkapu pluszra regisztrálni: 9 lépés az egész

2025. január 16-tól megszűnik a sima Ügyfélkapu. Ezt követően elektronikusan hivatalos ügyet csak Ügyfélkapu plusz segítségével vagy DÁP alkalmazással lehet majd intézni.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2024.12.01.
Ügyfélkapu + DÁP okoseszköz

Bizonyos ügyeket jövőre már csak Ügyfélkapu plusz segítségével lehet majd elintézni, a sima Ügyfélkapu megszűnik. A gördülékeny átálláshoz érdemes már most megejteni az átregisztrálást az új rendszerbe. Mutatjuk a lépéseket!

ügyfélkapu Ügyfélkapu plusz
Jövőre online ügyet csak Ügyfélkapu plusszal lehet intézni! Fotó: ugyfelkapu.gov.hu

Milyen ügyek intézését érinti a változás?

Az összes olyan ügyet érinti a változás, amit eddig elektronikusan lehetett intézni. Ügyfélkapuval lehet belépni például a Magyarország.hu-ra, az EESZT-be és az eSZJA-ra is, vagyis aki nem vált Ügyfélkapu pluszra, nem tudja majd például megnézni, módosítani az adóbevallását és nem fér majd hozzá az e-receptjeihez, korábbi leleteihez sem. Olyannyira nem, hogy januártól elektronikus személyi igazolvánnyal, telefonos azonosítással és az arcképes azonosítással sem lehet majd belépni ezekre a weboldalakra! Csak Ügyfélkapu+ vagy DÁP alkalmazás segítségével!

Miben más az Ügyfélkapu plusz mint a sima?

Az új azonosítási rendszer kétfaktoros azonosítással működik majd, vagyis nem lesz elég beírni egy felhasználónevet és egy jelszót a belépéskor. Szükség lesz a használatához

  • egy hitelesítő alkalmazásra,
  • egy okostelefonra és egy tabletre,
  • okoseszköz híján egy webes hitelesítő alkalmazásra (TOTP.APP, Verifyr).

Így lehet sima Ügyfélkapuról Ügyfélkapu pluszra váltani

Aki jelenleg rendelkezik sima ügyfélkapus regisztrációval, annak egyszerű lesz a dolga, csak el kell végeznie néhány lépést:

  1. Telepíteni kell az okoseszközünkre (telefon, tablet) a Google Authenticator vagy a Microsoft Authenticator alkalmazást.
  2. Meg kell nyitni az Ügyfélkaput (simát), és bejelentkezni.
  3. Rá kell kattintani az Ügyfélkapu+ igénylése gombra, majd a Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez gombra.
  4. A képernyőn megjelenő QR-kódot be kell olvasni a korábban telepített alkalmazással (Google Authenticator vagy a Microsoft Authenticator).
  5. Meg kell adni a jelenlegi ügyfélkapus jelszavunkat és a hitelesítő alkalmazás által generált kódot.
  6. Rá kell kattintani a Tovább gombra, majd a Mentés gombra.
  7. El kell menteni az ellenőrző kódot, mert ezzel lehet csak megszüntetni az Ügyfélkapu pluszt.
  8. Kattintsunk a Befejezés gombra.
  9. Ezután már bejelentkezhetünk az Ügyfélkapu+ felületére.

Miért szűnik meg a sima Ügyfélkapu?

Az Ügyfélkapu, ami tényleg csak egy kapu, azt teszi lehetővé, hogy egy felhasználónév és egy jelszó használatával hozzáférjünk több különböző hivatalos, online felülethez és ott ügyeket tudjunk intézni. Ez a kapu viszont a szakértők szerint már elavult, elöregedett, ezért le kell cserélni. Ezért vezetik be jövőre az Ügyfélkapu pluszt, amire már most is lehet regisztrálni.

Mit tegyen, akinek nincs sima Ügyfélkapuja sem?

Akinek nincs még Ügyfélkapuja, az elektronikusan (2016. január 1. után kiállított e-Személyi igazolvány és az igazolvány igénylésekor kapott kódkártyán található regisztrációs kóddal) vagy új, videótechnológián keresztüli azonosítás használatával, illetve személyesen az okmányirodákban, kormányablakokban, az adóhatóság kiemelt ügyfélszolgálatain, vagy külképviseleteken tud ilyet igényelni – olvasható a kau.gov.hu-n.

Hogyan lehet bejelentkezni az Ügyfélkapu pluszra?

Aki túl van az Ügyfélkapu+ regisztráción, annak a jövőben a belépéshez az alábbi lépéseket kell elvégeznie:

  • Adjuk meg a felhasználónevet és a jelszót.
  • Nyissuk meg az okoseszközre telepített hitelesítő alkalmazást (valamelyik Authenticator) és adjuk meg az általa generált kódot.
  • Aki elhagyja a telefonját vagy törli róla a hitelesítő alkalmazást, annak meg kell szüntetnie az Ügyfélkapu+ fiókját és újat kell regisztrálnia, ehhez kell a fent említett, mentett ellenőrzőkód.

Hogyan lehet jövőre ügyet intézni DÁP-pal?

Idén szeptemberben elindult a Digitális Állampolgárság Program, vagyis a DÁP. Aki csatlakozik ehhez a rendszerhez, az Ügyfélkapu+ nélkül is intézhet ügyeket online. Ennek menete a következő:

  • keressük fel az ügyintézésre szolgáló oldalt (pl. magyarorszag.hu, EESZT.hu, eSZJA.hu) és kattintsunk a Belépés gombra,
  • azonosításhoz válasszuk a DÁP mobilappot,
  • a megjelenő QR kódot olvassuk be a mobilunkkal, tabletünkkel a DÁP alkalmazás jobb alsó sarkában lévő QR-kód beolvasása opciót választva,
  • ismét kattintsunk a Belépés gombra.

Azt azonban fontos tudni, hogy a DÁP alkalmazás használatához előbb regisztrálni kell a rendszerbe egy kormányablakban, vagy e-Személyi igazolvánnyal online.

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás