
"Kedden mentünk volna báli ruháért" - Anyukája talált rá az elhunyt diáklányra
Az anya csak néhány óráig nem tartózkodott az otthonukban.
A Metropol összeszedte, melyek azok a fejlesztések, amelyeket Vitézy Dávid időszakához köthetően valósított meg a főváros, de a "csődpolgármester" saját eredményeként kommunikálta, minthogy sajátja nem volt.
Karácsony Gergely az elmúlt 4,5 évben megmutatta, hogy mit tud: a "csődpolgármester" legnagyobb erőssége, hogy rendszeresen más eredményeivel dicsekszik, hiszen sajátot nem tud felmutatni. Szerinte például soha annyi tömegközlekedési eszközbeszerzés nem volt, mint az ő időszakában, az általa fejlesztett BudapestGO app "világszenzáció", de a (klíma nélküli) hármas metró, a Lánchíd és a Blaha Lujza tér felújítása is azok közé tartozik, amiket magáénak tud be, holott nem az ő érdeme. Vitézy Dávid azonban több alkalommal is helyre tette a "csődpolgármestert", aki azóta szerényebben fogalmaz...
Miután a "csődpolgármester" egy tűt nem tett arrébb 4,5 évig, nem is nagyon tud mivel büszkélkedni, csak idegen tollakkal ékeskedhet. Számos alkalommal lebukott a kerületi ügyektől a fővárosi horderejűekig bezárólag. Belváros zöld és utca- valamint játszótérfejlesztéséit például előszeretettel és módszeresen sajátította ki, de például ugyancsak saját eredményként lajstromozott egy Újpesten megvalósuló projektet is:
„Útfelújítási programunk részeként elkészült a IV. kerületben a Berlini utca-Szent László utca felújítása az úttest és a kerékpárút korszerűsítésével”–írta közösségi oldalán a "csődpolgármester". Az ügy azért is kavart nagy port, mert gyorsan kiderült, hogy a Szent László nem utca, hanem út, és nem Újpesten, hanem Angyalföldön van. Ráadásul, a Tarlós István vezette főváros budapesti útfelújítási programjának elemeként valósult meg.
A „csődpolgármestert” négy és fél éven át, ha épp nem miniszterelnöki ambíciói és az országjárás kötötte le, akkor leginkább facebookozott. Közösségi oldalán volt, hogy többször is bejelentette ugyanazt a projektet –hátha nem tűnik fel senkinek... Karácsony újabban azzal magyarázza bizonyítványát, hogy azért nem csinált semmit 5 évig, mert 2019-es ígéretei nem erre a ciklusra, hanem 10 vagy akár 50 évre szóltak. Amivel dicsekszik, az pedig mind elődje, illetve a Vitézy-korszak kezdeményezése volt…
Ezt nem hiszem el! Elkészül valami a Ligetben, ez azt is átadja. Még posztol is, hogy ezt is megcsináltuk!
–írta korábban egy kommentelő Karácsony dicsposztja alá, amelyen a főpolgármester az új CAF villamosok előtt pózol. A felháborodás jogos volt, hiszen a poszt a városvezetés átgondolt közlekedési stratégiáját is méltatta, ugyanakkor többek között a BKK.hu is idézi Karácsony beszédét, amelyben maga mondja el, hogy ezeket a villamosokat még jóval korábban rendelte a főváros.
Karácsony beégett akkor is, amikor bekamuzta a trolibusz- és villamosbeszerzéseket saját projektként. Azzal dicsekedett, hogy az elmúlt 30 évben senki sem szerzett be annyi új trolit, villamost, mint ők – pedig ezek a beszerzések pont Vitézyhez kötődnek.
Az utolsó sikeres villamos- és trolibusz-közbeszerzés Budapesten 2014-ben volt, mindkét szerződést én írtam alá, 108 db új trolira és 124 db új villamosra. Azóta is ezekből a keretszerződésekből érkeznek Budapestre az új, alacsony padlós Solaris trolik és CAF-villamosok. Ebben a ciklusban egyetlen villamostendert sem sikerült kiírni, ahogy egyetlen darab új trolibuszra sem kötött szerződést Budapest
– kommentálta Vitézy Dávid mindezt.
Miután Vitézy alapító vezérigazgatója volt a Budapesti Közlekedési Központnak, nehéz olyat kamuznia Karácsonynak, amivel ne lepleződne le. A főpolgármesteri vitán például a "csődpolgármester" felhozta eredményeként a BudapestGO alkalmazást, amelyet éppen a vele szemben álló Vitézy indított útnak korábban, így végül a "csődpolgármester" nem részletezte jobban "sikerét". Korábban pedig a rakpart-plázs esetéről rántotta le a leplet az LMP jelöltje.
„Folyamatban van, mindjárt kész” – ezt mondta interjújában Karácsony Gergely, aki ugye ebben a kérdésben sem jutott el 4,5 év alatt komolyabb mérföldkőhöz. Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt azonban rögtön kiegyenesítette a kanyart:
Egész pontosan ugyanez volt a státusz 5 éve is – 2019-re a tervezés jóformán kész volt, Tarlós így zárta a ciklusát. Aztán nem történt évekig semmi. 2022-ben a parlamenti választás után Karácsony bevallotta: „A pesti alsó rakpart tervezése során volt az a korábbi szakmai döntés, hogy a Lánchídtól délre eső rész teljesen autómentes lesz. Ennek bejelentésével várnom kellett eddig, felismerve azt, hogy lehet, nem a kampány a legjobb időpont rá
– emlékeztetett Vitézy Dávid Karácsony mellébeszélésére.
Nézd meg, miért lenne jobb főpolgármester Vitézy Dávid Karécsony Gergelynél!
Az anya csak néhány óráig nem tartózkodott az otthonukban.
Napról napra változik az aszteroida becsapódásának esélye.
A tudósok régóta vizsgálják a megmagyarázhatatlan lényeket.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre