A Metropol összeszedte, melyek azok a fejlesztések, amelyeket Vitézy Dávid időszakához köthetően valósított meg a főváros, de a "csődpolgármester" saját eredményeként kommunikálta, minthogy sajátja nem volt.
Karácsony Gergely az elmúlt 4,5 évben megmutatta, hogy mit tud: a "csődpolgármester" legnagyobb erőssége, hogy rendszeresen más eredményeivel dicsekszik, hiszen sajátot nem tud felmutatni. Szerinte például soha annyi tömegközlekedési eszközbeszerzés nem volt, mint az ő időszakában, az általa fejlesztett BudapestGO app "világszenzáció", de a (klíma nélküli) hármas metró, a Lánchíd és a Blaha Lujza tér felújítása is azok közé tartozik, amiket magáénak tud be, holott nem az ő érdeme. Vitézy Dávid azonban több alkalommal is helyre tette a "csődpolgármestert", aki azóta szerényebben fogalmaz...
Miután a "csődpolgármester" egy tűt nem tett arrébb 4,5 évig, nem is nagyon tud mivel büszkélkedni, csak idegen tollakkal ékeskedhet. Számos alkalommal lebukott a kerületi ügyektől a fővárosi horderejűekig bezárólag. Belváros zöld és utca- valamint játszótérfejlesztéséit például előszeretettel és módszeresen sajátította ki, de például ugyancsak saját eredményként lajstromozott egy Újpesten megvalósuló projektet is:
„Útfelújítási programunk részeként elkészült a IV. kerületben a Berlini utca-Szent László utca felújítása az úttest és a kerékpárút korszerűsítésével”–írta közösségi oldalán a "csődpolgármester". Az ügy azért is kavart nagy port, mert gyorsan kiderült, hogy a Szent László nem utca, hanem út, és nem Újpesten, hanem Angyalföldön van. Ráadásul, a Tarlós István vezette főváros budapesti útfelújítási programjának elemeként valósult meg.
A „csődpolgármestert” négy és fél éven át, ha épp nem miniszterelnöki ambíciói és az országjárás kötötte le, akkor leginkább facebookozott. Közösségi oldalán volt, hogy többször is bejelentette ugyanazt a projektet –hátha nem tűnik fel senkinek... Karácsony újabban azzal magyarázza bizonyítványát, hogy azért nem csinált semmit 5 évig, mert 2019-es ígéretei nem erre a ciklusra, hanem 10 vagy akár 50 évre szóltak. Amivel dicsekszik, az pedig mind elődje, illetve a Vitézy-korszak kezdeményezése volt…
Ezt nem hiszem el! Elkészül valami a Ligetben, ez azt is átadja. Még posztol is, hogy ezt is megcsináltuk!
–írta korábban egy kommentelő Karácsony dicsposztja alá, amelyen a főpolgármester az új CAF villamosok előtt pózol. A felháborodás jogos volt, hiszen a poszt a városvezetés átgondolt közlekedési stratégiáját is méltatta, ugyanakkor többek között a BKK.hu is idézi Karácsony beszédét, amelyben maga mondja el, hogy ezeket a villamosokat még jóval korábban rendelte a főváros.
Karácsony beégett akkor is, amikor bekamuzta a trolibusz- és villamosbeszerzéseket saját projektként. Azzal dicsekedett, hogy az elmúlt 30 évben senki sem szerzett be annyi új trolit, villamost, mint ők – pedig ezek a beszerzések pont Vitézyhez kötődnek.
Az utolsó sikeres villamos- és trolibusz-közbeszerzés Budapesten 2014-ben volt, mindkét szerződést én írtam alá, 108 db új trolira és 124 db új villamosra. Azóta is ezekből a keretszerződésekből érkeznek Budapestre az új, alacsony padlós Solaris trolik és CAF-villamosok. Ebben a ciklusban egyetlen villamostendert sem sikerült kiírni, ahogy egyetlen darab új trolibuszra sem kötött szerződést Budapest
– kommentálta Vitézy Dávid mindezt.
Miután Vitézy alapító vezérigazgatója volt a Budapesti Közlekedési Központnak, nehéz olyat kamuznia Karácsonynak, amivel ne lepleződne le. A főpolgármesteri vitán például a "csődpolgármester" felhozta eredményeként a BudapestGO alkalmazást, amelyet éppen a vele szemben álló Vitézy indított útnak korábban, így végül a "csődpolgármester" nem részletezte jobban "sikerét". Korábban pedig a rakpart-plázs esetéről rántotta le a leplet az LMP jelöltje.
„Folyamatban van, mindjárt kész” – ezt mondta interjújában Karácsony Gergely, aki ugye ebben a kérdésben sem jutott el 4,5 év alatt komolyabb mérföldkőhöz. Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt azonban rögtön kiegyenesítette a kanyart:
Egész pontosan ugyanez volt a státusz 5 éve is – 2019-re a tervezés jóformán kész volt, Tarlós így zárta a ciklusát. Aztán nem történt évekig semmi. 2022-ben a parlamenti választás után Karácsony bevallotta: „A pesti alsó rakpart tervezése során volt az a korábbi szakmai döntés, hogy a Lánchídtól délre eső rész teljesen autómentes lesz. Ennek bejelentésével várnom kellett eddig, felismerve azt, hogy lehet, nem a kampány a legjobb időpont rá
– emlékeztetett Vitézy Dávid Karácsony mellébeszélésére.
Nézd meg, miért lenne jobb főpolgármester Vitézy Dávid Karécsony Gergelynél!
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre