Így tette helyre Vitézy az idegen tollakkal ékeskedő, kamuzó Karácsonyt

A Metropol összeszedte, melyek azok a fejlesztések, amelyeket Vitézy Dávid időszakához köthetően valósított meg a főváros, de a "csődpolgármester" saját eredményeként kommunikálta, minthogy sajátja nem volt.



Megosztás
Szerző: E. ZS.
Létrehozva: 2024.06.08.
Vitézy Dávid trolibusz Karácsony Gegely

Karácsony Gergely az elmúlt 4,5 évben megmutatta, hogy mit tud: a "csődpolgármester" legnagyobb erőssége, hogy rendszeresen más eredményeivel dicsekszik, hiszen sajátot nem tud felmutatni. Szerinte például soha annyi tömegközlekedési eszközbeszerzés nem volt, mint az ő időszakában, az általa fejlesztett BudapestGO app "világszenzáció", de a (klíma nélküli) hármas metró, a Lánchíd és a Blaha Lujza tér felújítása is azok közé tartozik, amiket magáénak tud be, holott nem az ő érdeme. Vitézy Dávid azonban több alkalommal is helyre tette a "csődpolgármestert", aki azóta szerényebben fogalmaz...   

Miután a "csődpolgármester" egy tűt nem tett arrébb 4,5 évig, nem is nagyon tud mivel büszkélkedni, csak idegen tollakkal ékeskedhet. Számos alkalommal lebukott a kerületi ügyektől a fővárosi horderejűekig bezárólag. Belváros zöld és utca- valamint játszótérfejlesztéséit például előszeretettel és módszeresen sajátította ki, de például ugyancsak saját eredményként lajstromozott egy Újpesten megvalósuló projektet is:

„Útfelújítási programunk részeként elkészült a IV. kerületben a Berlini utca-Szent László utca felújítása az úttest és a kerékpárút korszerűsítésével”–írta közösségi oldalán a "csődpolgármester". Az ügy azért is kavart nagy port, mert gyorsan kiderült, hogy a Szent László nem utca, hanem út, és nem Újpesten, hanem Angyalföldön van. Ráadásul, a Tarlós István vezette főváros budapesti útfelújítási programjának elemeként valósult meg.

Karácsony Gergely a kampányban úgy döntött, elkezdi átadni azokat a beruházásokat is, amikhez eddig köze sem volt. A ferencvárosi szakrendelő átadásáról szóló posztjában a főpolgármester arról nem tett említést, hogy a főváros maga az intézmény megújulását egyetlen fillérrel sem támogatta, az kormányzati pénzből készült el. Fotó: Havran Zoltán

Az új CAF villamosokkal pózolt

A „csődpolgármestert” négy és fél éven át, ha épp nem miniszterelnöki ambíciói és az országjárás kötötte le, akkor leginkább facebookozott. Közösségi oldalán volt, hogy többször is bejelentette ugyanazt a projektet –hátha nem tűnik fel senkinek... Karácsony újabban azzal magyarázza bizonyítványát, hogy azért nem csinált semmit 5 évig, mert 2019-es ígéretei nem erre a ciklusra, hanem 10 vagy akár 50 évre szóltak. Amivel dicsekszik, az pedig mind elődje, illetve a Vitézy-korszak kezdeményezése volt… 

Ezt nem hiszem el! Elkészül valami a Ligetben, ez azt is átadja. Még posztol is, hogy ezt is megcsináltuk!

–írta korábban egy kommentelő Karácsony dicsposztja alá, amelyen a főpolgármester az új CAF villamosok előtt pózol. A felháborodás jogos volt, hiszen a poszt a városvezetés átgondolt közlekedési stratégiáját is méltatta, ugyanakkor többek között a BKK.hu is idézi Karácsony beszédét, amelyben maga mondja el, hogy ezeket a villamosokat még jóval korábban rendelte a főváros. 

Vitézy beégette a troli- és villamosbeszerzésekkel dicsekvő Karácsonyt

20220526_kozlekedesi muzeum_ 3964_MK_MP
Szentkirályi Alexandra viszalépett Vitézy Dávid javára Fotó: Máté Krisztián

Karácsony beégett akkor is, amikor bekamuzta a trolibusz- és villamosbeszerzéseket saját projektként. Azzal dicsekedett, hogy az elmúlt 30 évben senki sem szerzett be annyi új trolit, villamost, mint ők – pedig ezek a beszerzések pont Vitézyhez kötődnek. 

Az utolsó sikeres villamos- és trolibusz-közbeszerzés Budapesten 2014-ben volt, mindkét szerződést én írtam alá, 108 db új trolira és 124 db új villamosra. Azóta is ezekből a keretszerződésekből érkeznek Budapestre az új, alacsony padlós Solaris trolik és CAF-villamosok. Ebben a ciklusban egyetlen villamostendert sem sikerült kiírni, ahogy egyetlen darab új trolibuszra sem kötött szerződést Budapest

– kommentálta Vitézy Dávid mindezt.

A nem létező rakpart-plázs

 Miután Vitézy alapító vezérigazgatója volt a Budapesti Közlekedési Központnak, nehéz olyat kamuznia Karácsonynak, amivel ne lepleződne le. A főpolgármesteri vitán például a "csődpolgármester" felhozta eredményeként a BudapestGO alkalmazást, amelyet éppen a vele szemben álló Vitézy indított útnak korábban, így végül a "csődpolgármester" nem részletezte jobban "sikerét". Korábban pedig a rakpart-plázs esetéről rántotta le a leplet az LMP jelöltje.   

„Folyamatban van, mindjárt kész” – ezt mondta interjújában Karácsony Gergely, aki ugye ebben a kérdésben sem jutott el 4,5 év alatt komolyabb mérföldkőhöz. Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt azonban rögtön kiegyenesítette a kanyart: 

Egész pontosan ugyanez volt a státusz 5 éve is – 2019-re a tervezés jóformán kész volt, Tarlós így zárta a ciklusát. Aztán nem történt évekig semmi. 2022-ben a parlamenti választás után Karácsony bevallotta: „A pesti alsó rakpart tervezése során volt az a korábbi szakmai döntés, hogy a Lánchídtól délre eső rész teljesen autómentes lesz. Ennek bejelentésével várnom kellett eddig, felismerve azt, hogy lehet, nem a kampány a legjobb időpont rá

– emlékeztetett Vitézy Dávid Karácsony mellébeszélésére.

Nézd meg, miért lenne jobb főpolgármester Vitézy Dávid Karécsony Gergelynél!

 

 

 

 

 

 

 

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás