„Ez idiótaság!” – áll a bál a budapesti villamosok miatt: van, akit meg is büntettek

Hiányolják az utasok a BKK járatairól a fedélzeti, elektronikus vonaljegyek érvényesítésére szolgáló QR-kódokat. Az elektronikus jeggyel rendelkezők ezért kénytelenek az ajtónál sorban állva leolvasni okostelefonjaikkal a kódokat, ebből azonban számtalan kellemetlenségük származik.



Megosztás
Szerző: K. K.
Létrehozva: 2024.05.31.
QR kód bkk villamos jegy pótdíj

Pótdíjat kellett fizetnie egy felháborodott kórházi dolgozónak, mivel a villamosvezető az orra előtt bezárta az ajtót, miután az utas érvényesítette az ajtó külső oldalán az elektronikus vonaljegyét. Úgy gondolta, hogy majd a következő szerelvényre felszáll, ott azonban BKK-ellenőrökbe ütközött. Persze nyugodtan felmutatta a telefonja képernyőjén levő jegyét, ám a büszke kontroller azt nem fogadta el, mondván, az adott járműre már nem érvényes. Az utas hiába mondta el az előzményeket, az ellenőrt nem hatotta meg a történet.

Az e -jegyet csak az ajtóban lehet érvényesíteni, méghozzá kívül Fotó: Metropol

„Ezt csakis idiótaságnak tudom nevezni. Felháborít, hogy a jármű fedélzetén nem "kezelhetem" az elektronikus jegyem. Korábban erre volt lehetőség., nem értem, hogy ezt miért számolták fel. Pontosabban érteni vélem! Az utasokat akarják így megszivatni, hogy több pótdíjat beszedhessen a cég! Kifizettem a büntetést, de magamban elküldtem őket melegebb éghajlatra” – mondta a Metropolnak Róbert, aki leginkább azt tartja felháborítónak, hogy hajnali öt órakor, a szakadó esőben hagyta a megállóban a járművezető.

Eltűntek a fedélzeti QR-kódok, melyek csak tesztüzemben voltak a 4-6-os villamos vonalán korábban

Márta, aki teljes nevét nem vállalta elmondta: ő nemrég az 1-es villamosról maradt le, mert mire a telefonjával leolvasta a kódot a villamos oldaláról, az ajtó becsukódott és már nem tudott felszállni, pedig időre ment egy megbeszélésre.

Én a 4-es villamosra szerettem volna felszállni a Budafoki útnál. Két táska volt nálam, mire sikerült leolvasnom a kódot a telefonommal, a villamos vezetője bezárta az ajtókat és elindult. Biztos, hogy ez a jó megoldás?

 - tette fel a kérdést Dániel.

Természetesen az üggyel kapcsolatban kikértük a Budapesti Közlekedési Központ álláspontját is.

A BKK 2022-ben tesztjelleggel, egy pár hónapos időszakra, kizárólag a 4-6-os villamos vonalán helyezett el fedélzeti mobilegy érvényesítésre szolgáló QR-kódokat, ezek azonban már lassan több mint két éve nem elérhetők a járatokon, Az említett eset rendkívül csekély számban fordul elő, összességében havonta átlagosan egy alkalommal érkezik hasonló panasz a társaság ügyfélszolgálatához. Ezekre az esetekre jellemző az is, hogy az ügyfelet nem pótdíjazza a BKK. Amennyiben ez mégis megtörténne, természetesen van lehetőség méltányosság kérésére

 - áll a BKK sajtókommunikációs osztályának válaszlevelében.

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás