Viszlát sorban állás: új korszak hajnalán a közigazgatási ügyintézés (x)

Az elmúlt évtized a digitális megújulás jegyében telt – szinte egymást érték azok a piaci és kormányzati fejlesztések, amelyek a magyar emberek számára elérhető rendszerek és szolgáltatások színvonalának növelését, illetve új megoldások elérhetővé tételét célozták. Ezek sorába illeszkedik a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) is, amely lehetővé teszi, hogy egyszerűen és kényelmesen, személyes megjelenés nélkül, akár okostelefonunk segítségével azonosíthassuk magunkat, elektronikusan írjunk alá és egyre több ügyünket intézhessük. (x)



Megosztás
Szerző: PR CIKK
Létrehozva: 2024.04.10.
Módosítva: 2024.04.10.
hirdetés PR cikk reklám

A Digitális Állampolgárság Program új korszakot jelent a hazai elektronikus ügyintézésben; aminek a célja egy modern, gyors és könnyen hozzáférhető közigazgatási rendszer létrehozása. A már idén szeptemberben induló felhasználóbarát DÁP applikáció nemcsak hatékony és kényelmes megoldást biztosít az állampolgárok és vállalkozások számára, hanem szemléletváltást jelent az elektronikus ügyintézésben. 

Fotó: Pexels

Az elmúlt tíz évben megvalósult állami informatikai beruházások és intézkedések eredményeként mára Magyarország bármely pontjáról elérhető a nagy sávszélességű internet, megújult a közigazgatási intézmények eszközparkja, korszerűbbé váltak az okmányirodák és a kormányhivatalok informatikai rendszerei is. Új e-kormányzati megoldások jöttek létre és több közigazgatási ügy vált elektronikus úton elintézhetővé. Igénybe vehetőek az állampolgárok és a vállalkozások mindennapi életét megkönnyítő elektronikus szolgáltatások, valamint megújult a magyarorszag.hu központi e-ügyintézési portál. 

Az eddigi fejlesztések, beruházások nélkülözhetetlenek voltak a DÁP bevezetéséhez, amellyel ismét egy jelentős szintet lép az e-közigazgatás. A fejlesztés elsősorban az állampolgári igények figyelembevételével valósul meg és nem csupán a meglévő rendszerek továbbfejlesztését és összekapcsolását célozza, hanem új megközelítésbe helyezi a közigazgatási ügyintézést. A program a korábbi ügytípusokra fókuszáló hivatali eljárások helyett a lakosság életében bekövetkező gyakori élethelyzetekre – például gyermekszületésre, autó adás-vételére – összpontosít majd. Ennek eredményeként mindenki, aki digitális állampolgárrá válik, fokozatosan egyre több, úgynevezett életeseményhez kapcsolódó szolgáltatáshoz férhet majd hozzá a következő években. 

 

(x)

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás