Felkorbácsolta a kedélyeket a BKK legutóbbi bejelentése.
A BKK-n belüli viták miatt visszavonhatják az első ajtós felszállási rend további kiterjesztését Budapesten. A BKK egyelőre nem cáfolta meg a tervezett program módosítását, de hangsúlyozta, hogy még nincs döntés a program jövőjéről. Ez is olyan sztori lesz, mint a járatritkítás, amit előbb bevezettek, majd a közfelháborodás miatt visszavontak?
Az eredeti tervek szerint február közepétől tervezték az újabb járatok bevonását az első ajtós rendszerbe, azonban a belső viták és az utasok visszajelzései miatt felmerült a program megszakítása. Az év elején bejelentették, hogy a hétköznapi esti órákra is kiterjesztik az első ajtós felszállást Budapesten, azonban egyes utasok panaszkodtak a rendszer okozta kényelmetlenségekre. Emiatt lapunk úgy tudja, hogy belső viták robbantak ki a döntés körül, ez pedig a BKK-t arra ösztönözte, hogy fontolóra vegye a tervezett kiterjesztést.
A BKK bejelentése alatt az utasok nagy része értetlenkedve és felháborodva fogadta a hírt. A legtöbben arra panaszkodtak, hogy az amúgy is tömött járatok helyzetén csak rontani fog ez az intézkedés.
BKK – Budapesti Közlekedési Központ A várbuszon ezt olyannyira komolyan vette az egyik sofőr néhány hónapja a Clark Ádám téren, hogy nem volt hajlandó elindulni addig, amíg ténylegesen le nem szálltak és vissza nem szálltak az első ajtón.
– panaszkodott a BKK-nak Judit.
Tamás szerint a 72-es járművön már első ajtós felszállás van, ami miatt nyomorogtak az emberek pénteken. Szerinte ez az intézkedés csak a sofőrök szívatása. Szerinte inkább sűríteni kellene a járatokat, nem ilyen dolgokat csinálni.
Mi a francért gondoljátok, hogy ez jó? Nem az a dolgotok, hogy bosszúságot okozzatok az embereknek. Ti vagytok a szolgáltató, mi fizetünk, nem is keveset. Abba lehetne hagyni a szemétkedést
– mondta felháborodva Ilona.
Amint megtudtuk egy buszsofőrtől, ez nekik hatalmas pluszmunka, amit ha nem tartanak be, akkor keményen megrángathatják őket. Az oka szerinte az, hogy a BKK a jegyellenőrökön akar spórolni, ezért ezt a feladatot is a buszsofőrök nyakába varrják ezzel a döntéssel.
Alig van pár jegyellenőr, de higgye el, hogy arra van pénze a BKK-nak, hogy minket ellenőrizzen. Arra alkalmaznak ellenőröket, hogy a buszsofőröket figyelje, és ha bármiben apró hibát vétünk, már jön is a fegyelmi. Nem csoda, hogy nincs elég buszsofőr, ezek miatt aki tud, az megy máshová. Miközben a BKK-vezér lepulykázhatja az utasokat...
– mesélte lapunknak egy neve elhallgatását kérő buszsofőr.
Vitézy Dávid is nyilatkozott az elmúlt időszakban bevezetett közlekedési intézkedésekről. A politikus kijelentette, hogy az első ajtós felszállási rend kiterjesztése és a járatritkítás hasonlóan kapkodva és átgondolatlanul történt, ahogy korábban a lakótelepi járatok ritkítása a home office-ra hivatkozással. Az intézkedések kapcsán elmondta, hogy az egész város megtanulta, hogyan viszonyul a BKK az utasok megkérdezéséhez.
Vitézy továbbá megjegyezte, hogy bár az első ajtós felszállás segíti az utazás biztonságát, de ha túl sokan próbálnak egyszerre felszállni, az lassulást és kényelmetlenséget okoz. A korábbi államtitkár szerint az utasok véleménye nagyjából egyöntetű ebben a kérdésben.
Egy újabb botrányba keveredik Walter Katalin? Karácsonyék, úgy tűnik, nem adják fel az utasok szorongatását.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre