Február 22-én elfogadta a Fővárosi Közgyűlés a Budapest Gyógyfürdői és Hévízei (BGYH) Zrt. idei üzleti tervét, ezzel pedig jóváhagyták a belépők jelentős mértékű áremelését is.
Azt már 2022 év végén is tudni lehetett, hogy jelentősen drágulnak majd a budapesti fürdőbelépők árai az új évtől, de biztossá csak február 22-én vált, amikor elfogadta a Fővárosi Közgyűlés a Budapest Gyógyfürdői és Hévízei (BGYH) Zrt. idei üzleti tervét. A pénzügyi elképzelés szerint a cél az, hogy az ukrán–orosz háború és az Európát sújtó energetikai hiány okozta válságévből kilábaljanak és nyereséges működést valósítsanak meg. Ennek pedig egyik kulcseleme a belépőjegyek árának emelése is.
Az üzleti terv egyik sarokköve a Széchenyi fürdő és a Rudas fürdő, melyekbe sok külföldi turista jár, így ott komolyabb áremelés következik be, mint az általában hazai fürdőzők által használt strandokon. Ezekbe a fürdőkbe kívánják átirányítani a Gellért fürdő vendégforgalmát is, ugyanis azt felújítás miatt bezárják majd. Ezek alapján a Széchenyi és a Rudas fürdő árait a turisták pénztárcájához igazítják majd, közel 30 százalékos jegyáremeléssel.
A társaság a döntően turisták látogatta Széchenyi és Rudas fürdőkben nagymértékű, mintegy 30 százalékos jegyáremelést tervez szinte minden szolgáltatáscsoportra. Az emelést a turisták árelfogadási hajlandósága és a forint romlásából eredő folyamatos »leárazódásunk« indokolja
– írja a BGYH Zrt. üzleti tervében, amiben kifejtik, hogy ezen fürdők belépőárai az emelést követően sem fogják meghaladni a nemzetközi versenytársaknál alacsonynak számító 27 eurós árat. A fővárosi tulajdonban levő cég azt írja, hogy ez az áremelés az üzleti terv bevételi céljának legfontosabb eleme, és részben ellensúlyozza az energiaárak extrém drágulását.
Azt azonban úgy tűnik nem vették figyelembe, hogy sok magyar is szereti használni ezt a két impozáns fürdőt, és a magas jegyárakkal, szinte ellehetetlenítik itt a különleges fürdőzés élményét számukra.
A cég azt írja, hogy azokban a fürdőkben, ahol főleg magyarok strandolnak az áremelésben nagyon erős korlátot jelent a vendégek vásárlóereje és alacsony árelfogadási hajlandósága. Ez alapján a Lukács fürdőtől a strandokig bezárólag egy szerintük sokkal kisebb mértékű, 10–15 százalékos áremelést terveznek szezonális különbségekkel. Ezek alapján tehát a cél az, hogy mindenki a pénztárcájához mérten válasszon fürdőt majd maga számára, és aki nem tudja kifizetni magyarként a külföldi turistákra szabott árakat, az menjen a többi, akár kisebb, kevesebb szolgáltatással rendelkező fürdőbe.
Az új árak január 2-tól már érvényesek is, így már az emelt árat lehet látni a fürdők honlapjain is.
Kiemelten fontosnak tartja a társaság a budapesti vendégkör megtartását, illetve a szociálisan rászoruló csoportok fürdőlátogatási lehetőségének biztosítását. Így továbbra is megmarad például a Zsigmondy-klubtagsági kedvezmény, a gyermekotthonok számára, kerületi nyugdíjasok számára rendszeres vagy eseti kedvezmény és a családi árkedvezmény is.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre