Még a vészkijáratot is eltorlaszolta bőröndjeivel az a három renitens utas, akik nemcsak dohányoztak és randalíroztak, de a légiutas-kísérőket is fenyegették. A Wizz Air lapunknak hangsúlyozta: továbbra is fellépnek az agresszív utasokkal szemben.
Mint arról a Metropol is írt, megbotránkoztató és többeket is felháborító módon viselkedett egy háromtagú férfitársaság a Budapestről Stockholmba tartó repülőgép hajnali 6:25-ös járatára várva. Egy szemtanú elmesélte, hogy már a felszálláskor sem bírtak magukkal: állítólag rágyújtottak, vodkáztak a gép lépcsőjén, emellett hangoskodtak és zavarták a többi utast, míg felszállás után tovább folytatták a hőzöngést.
Lapunk megkereste a Wizz Airt az ügyben, akik elárulták, hogy a férfiak már a felszállást követő percekben megkezdték az őrjöngést és a fenyegetőzést:
A három utas hangos viselkedésével már Budapesten, a biztonsági demonstráció alatt zavarni kezdte a személyzet munkáját, majd a Wizz Air biztonsági szabályzatával ellentétesen csomagjaikkal megpróbálták eltorlaszolni a vészkijáratot
– közölte Szabó Éva szóvivő. A személyzet ekkor még feltűnés nélkül igyekezett megnyugtatni a renitens férfiakat – akiknek a nemzetiségéről nem adott felvilágosítást a légitársaság –, és egy ideig úgy is tűnt, hogy sikerült megfékezni őket. Azonban a banda a felszállás után hamarosan ismét rákezdte, méghozzá egyre durvábban:
A három utas a felszállás után nem sokkal újra sértegetni és fenyegetni kezdte a légiutas-kísérőket, a tiltás ellenére megpróbáltak rágyújtani, és viselkedésükkel a többi utast is zavarták
– mondta a szóvivő. Mivel a személyzet ekkor már pontosan látta, hogy az addigi, udvariasabb intézkedések nem használtak, az ekkor szokásos protokoll szerint jártak el, és már a gépről értesítették az úti cél, azaz a svéd hatóság illetékeseit. Az egyik férfi csuklóján ezért landolásnál már azonnal kattant is a bilincs:
Az egyik utast a landolás után valóban bilincsben vitték el a gépről. A gépen utazók az eljárás miatt a menetrendhez képest 10 perccel később hagyhatták el a gépet
– tette hozzá Szabó Éva, aki azt is hozzáfűzte, hogy elnézést kérnek utasaiktól a kellemetlenségekért, azonban hangsúlyozta: az agresszió ellen minden esetben fellépnek:
– A Wizz Air elnézést kér a késésért és az esetleges kellemetlenségért, de a légitársaság számára minden esetben az utasok, illetve a személyzet biztonsága a legfontosabb, így a velük szemben elkövetett agresszió minden lehetséges formájával szemben zéró toleranciát alkalmaz, és mind a szóbeli, mint a tettleges agresszió ellen szigorúan fellép – szögezte le.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre