Szeretik az akciókat a magyarok





A magyarok többsége figyeli az akciókat és él is vele, bár még mindig rengeteg felesleges holmit vásárolunk meg, ami aztán a szekrényben porosodik.



Megosztás
Szerző:
Létrehozva: 2023.01.16.
Módosítva: 2023.01.16.
vásárlás

A koronavírus-járvány kezdete óta folyamatosan változnak a vásárlási szokások, amihez a piaci szereplőknek alkalmazkodniuk kell. A Covid-19 okozta sokk, ellátási válság és átalakult vásárlói attitűdök után sokkal nyomasztóbb, fájdalmasabb kihívások közepette keresik az emberek a megoldást a brutális áremelkedésekre. A megélhetési válság felértékelte az akciós termékeket. A Provident Pénzügyi Zrt. legfrissebb, telefonos, reprezentatív minta alapján készített kutatásból kiderült, hogy a megkérdezettek 85 százaléka él az akciós lehetőségekkel. 

Fotó: Sonpichit Salangsing / Shutterstock

Az árazás általános pszichológiája szerint a promóciókat és a kedvezményes vásárlási lehetőségeket a hó elejére érdemes időzíteni, mert jóval nagyobb esély van így a vásárlásra, ugyanis ilyenkor még teli van a vásárlók zsebe és a vevőnek nem lesz a havi költségvetésével szemben bűntudata. A hó elején gyorsabban költjük a pénzt, mint hó végén. 

Ezt mutatja a jelen felmérés is, amelyben a válaszadók 58 százaléka az idén már akciósan sem tervez vásárlást – több mint 60 százalékuk ezt azzal magyarázta, hogy már mindent megvett, amit akart. Az is kiderült azonban, hogyha akcióról van szó, akkor tényleg nem ismerünk határokat. Egészen döbbenetes, hogy a Provident kutatásában részt vevők közel 74 százaléka nem viszi vissza a megvásárolt, de nem használt, gyakorlatilag ki sem bontott terméket, mert nincs rá ideje, vagy szerinte úgysem vennék vissza. 

Bár a magas infláció és az egekbe szökő energiaárak miatt a fogyasztók elkezdtek változtatni a vásárlási szokásaikon, azaz inkább az olcsó termékeket választják, és jobban figyelnek az akciós termékekre, még mindig nagyon alacsony a tudatosság ezen a téren. Ennek javításához szeretne segítséget nyújtani a Provident Tudatos vásárlás kampánya, amely az erre a célra létrehozott https://providentonline.hu/tudatos-vasarlas/ honlapon, 5 egyszerű tesztkérdés megválaszolásán keresztül segít a tudatos vásárlásban. Mindezek mellett pedig praktikus tippeket ad arra, hogy miként csökkenthetjük a felesleges vásárlásainkat, legyen szó ruháról, műszaki cikkről vagy sportról.





 





Top hírek







Hírlevél-feliratkozás