Olvasóinktól sok jelzést kaptunk, hogy Budapesten jelentősen megnőtt az ellenőrök száma a tömegközlekedés járatain az utóbbi napokban.
„Nincs olyan nap, hogy ne kérnék el a bérletemet” – mondta az eltelt hétről tapasztalatait Nikolett, egy budapesti olvasónk. Az utóbbi időben szinte hemzsegnek a BKV járatain az ellenőrök, lapunknak többen is arról számoltak be, hogy egyes napokon kétszer is találkoznak a közlekedési vállalat munkatársaival. Az olvasóink beszámolói szerint a legtöbb ellenőr döntően az 1-es villamos vonalán van.
Bár a BKV 2022. szeptember 1-jétől brutális mértékben megemelte a pótdíjösszegek mértékét még mindig sok a bliccelő. Tavaly ősszel a helyszíni pótdíj 8000-ről 12 ezer forintra emelkedett, a 30 napon belül befizetett pótdíj 16 ezerről 25 ezer forintra, a 30 napon túl befizetett pótdíj pedig 32 ezerről 50 ezer forintra nőtt.
A brutális díjszabás ellenére a tapasztalataink azt mutatják, hogy sokan még így is bliccelnek.
Leginkább főleg azok a hajléktalanok okoznak problémát az ellenőröknek, akikkel a leszállításon kívül mást nem tudnak tenni. Nagy azoknak az utasoknak is a száma, akik bár rendelkeznek érvényes jeggyel, ám sokszor spórolás miatt nem kezelik le a felszállás után.
Az ellenőrök számának növekedését jól mutatja az a dokumentum is, amit nemrég a Portfóliónak küldött a vállalat.
Annak ellenére, hogy a BKK 2013-ban még 365 és 76 HÉV-ellenőrrel dolgozott, 2018-ra ez a szám már csak 223 és 62 fő volt. 2019-ben azonban jelentősen megfordult a negatív tendencia köszönhetően annak, hogy egy szerződéses partner bevonásával 530 embert vezényeltek a metrók bejáratához, majd 2020 júliusában létrehoztak egy utaskoordinátori munkakört, akik, amellett, hogy tájékoztatják az utasokat, az ellenőröknek is segítenek. Az ellenőrök jelentős részét a villamosokra terelték.
Természetesen nincs azzal baj, hogy ellenőrzik a jegyeket: a BKV-nak ez a dolga. Ezzel együtt is lapunk szerette volna megtudni, mi az oka annak, hogy az utóbbi időben jelentősen megnőtt az ellenőrök száma, valamint azt is, hogy terveznek-e a közeljövőben további létszámbővítést. Ha a cég válaszol nekünk, folytatjuk a témát.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre