Papírdobozos mosószerrel, szilárd samponnal aratott hatalmas sikert a P&G

Termék és szolgáltatás kategóriában díjazták a Procter&Gamble fenntartható csomagolási rendszerét a Trade Magazin Fenntarthatóság Szimbóluma idei versenyén. A szakmai díjat a Business Days 2022 konferencia keretében megrendezett ünnepélyes díjátadón Gabriel Makki, Közép-Európai értékesítési igazgató vette át, aki a fenntarthatósági kerekasztalon a vállalat legújabb fejlesztéseit is bemutatta.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2022.09.22.
innováció

A harmadik alkalommal meghirdetett Fenntarthatóság Szimbóluma pályázatra a Procter&Gamble a hajápolási termékeire kifejlesztett újratölthető rendszerével (alumínium palack és utántöltő tasak) nevezett, és a termék/szolgáltatás kategóriában elnyerte a fenntarthatósági szakmai díjat. A vállalat termékéletciklus-kutatásai (LCA) alapján a termék ökológiai lábnyomának legnagyobb része a fogyasztói használatból származik, ezért célul tűzték ki, hogy új csomagolási rendszerükkel elősegítsék a fenntartható fogyasztást.

A Business Days 2022 konferencia fenntarthatósági kerekasztal-beszélgetésén Gabriel Makki, a vállalat Közép-Európai értékesítési igazgatója országos kereskedőhálózatok és beszállítók vezetőivel többek között műanyagcsökkentésről, energiatakarékosságról, hulladékkörforgásról beszélgetett, és elsőként itt jelentette be a P&G legfrissebb innovációit.

Fotó: Business Days 2022

Mosókapszula mostantól papírdobozban

A vállalat legújabb fejlesztése, az Ariel mosókapszulák új ECOCLIC® kartondoboza egy áttörő csomagolási innováció, amely teljes mértékben újrahasznosítható, FSC tanúsítvánnyal rendelkezik, és minimum 70%-ban újrahasznosított rostokat tartalmaz. A kartondobozos Ariel PODS 2022 szeptemberétől elérhető a magyarországi boltok polcain is.

„Az új ECOCLIC® kartondoboz bevezetésével 6500 tonna műanyagot takarítunk meg évente Európában. – mondta el Makki. – A csomagoláson túl tudjuk, hogy a mosás szénlábnyomának közel 60%-a felhasználói fázisból származik, főként a víz melegítéséből. A COOLCLEANTM technológiával ellátott Ariel PODS kapszulák új formulája kiemelkedő teljesítményt nyújt hidegebb mosáskor is, a csökkentett hőmérsékleten történő mosással pedig kevesebb áramot fogyasztunk, ami nemcsak alacsonyabb karbonlábnyomot jelent, de kisebb a villanyszámlát is.

Fotó: P&G

Kérsz egy szelet sampont?

A P&G Beauty friss felmérése szerint a fogyasztók 75%-a szeretne több újrahasznosított anyagból készült csomagolású szépségápolási terméket vásárolni, 65%-uk pedig próbál teljesen műanyagmentes csomagolást választani. A vásárlói igényeket figyelembe véve a vállalat idén nyáron papíralapú csomagolású szilárd sampont dobott piacra hajápolási márkáin.

A júniusi Reuters Responsible Business Summiton bemutatott új Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences és Aussie termékek két 250 ml-es folyadékpalacknak megfelelő mennyiségű szilárd sampont és kondicionálót kínálnak, amelyek újrahasznosítható, FSC-tanúsítvánnyal rendelkező papírcsomagolásban kaphatók.

Fotó: P&G

A műanyagcsomagolás optimalizálása mellett a vállalat legfontosabb küldetése, hogy 2040-re elérje a nettó zéró üvegházhatásúgáz-kibocsátást. Éghajlat-politikai cselekvési terve összhangban áll a párizsi éghajlatvédelmi egyezménnyel, és a nyersanyagtól a gyártáson és az ellátási láncon át a kiskereskedőig terjedő célkitűzés számos területet érint.

Az energiahatékonyság és a megújuló energiaforrások beszerzése révén 2010 és 2021 között 56%-kal csökkentette az abszolút Scope 1 és Scope 2 kibocsátásokat globális tevékenységei során. Emellett olyan természetes klímamegoldásokat fejleszt (pl. esőerdők védelme és helyreállítása), amelyek kiegyenlítik a működéséből származó, 2030-ig nem megszüntethető maradék kibocsátást.

A vállalat jó úton halad, hogy 2030-ra 100%-ban megújuló villamos energiát használjon, amelynek érdekében számos más gyártóval, szervezettel és önkormányzattal együtt csatlakozott a Renewable Thermal Collaborative kezdeményezéshez.

A cég egyes gyártóüzemei geotermikus vagy napenergiát és megújuló gőzt használnak. Kiemelt céljuk továbbá, hogy termelési egységenként 25%-kal csökkentsék a teherautók által megtett kilométereket, valamint edukatív társadalmi kampányaik révén segítsék a fogyasztói felhasználásból eredő kibocsátások csökkentését.









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás