RETRO RÁDIÓ

Lekopott felfestések, életveszélyes zebrák, ilyen ma Budapesten – Fotósorozat!





Az elmúlt években teljesen elkoptak Budapest-szerte a záróvonalak, a zebrák és a sávokat jelölő terelővonalak.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2022.08.13.
Veszélyes közlekedés

Ezzel nemcsak az autósokat keverik balesetveszélyes helyzetekbe, hanem a gyalogosok életét is kockáztatják. A Kreszprofesszor segítségét kértük ki abban, hogy kinek a felelőssége, hogy ez a helyzet előállt.

A forgalmas körúton is alig észrevehetőek a zebrák Fotó: Máté Krisztián (MK) Metropol

„Én már évek óta szajkózom, hogy le vannak kopva. Elsősorban ez a záróvonalat érinti, illetve a terelővonalat, ahol kanyarodnak a sávok, és ezért véletlenül átlógunk a másik sávba. Sok helyen még a zebra felfestés is lekopott, olyan helyen is például, mint a lámpás kereszteződésekben, ahol nem kötelező elhelyezni a zebra táblát. Amíg a lámpa működik, addig jó, de hogyha sárgán villog, akkor szegény gyalogosok meg az autósok se tudják, hogy ott gyalogosátkelőhely van” – nyilatkozta lapunknak Pető Attila, a Kreszprofesszor.

Pető Attila, a KRESZ professzor nagy szakértője a budapesti közlekedésnek Fotó: Facebook

Jogszabály kötelezi az utak kezelőjét a kijavításra

A 11/2001. KöViM rendelet szerint: „Az útburkolati jeleket tisztán, jól látható állapotban kell tartani. Ahol ezek a követelmények nem teljesülnek, az útburkolati jeleket fel kell újítani. Különös gonddal kell megítélni azoknak az útburkolati jeleknek a felújítási gyakoriságát, amelyek kötelezettségekre hívják fel a járművezetők figyelmét.”

Aki nem idevalósi, annak szinte értelmezhetetlenek az eltűnt felfestések Fotó: Máté Krisztián (MK) Metropol

„Tehát jogszabály kötelezi a közút kezelőjét arra, hogy nem lehetnek ilyen lekopott útburkolati jelek. Mindig szokták cseszegetni az autósokat, ha átmegy a záróvonalon, büntetést osztanak ki a számukra. Eközben nem láthatóak a vonalak rendesen. Ha jön egy külföldi vagy egy vidéki, ő honnan tudná, hogy merre kell menni, sokszor csak a szerencse menti meg őket a balesettől. Nem tudom, hogy ezen miért spórolnak, sokszor festenek fel például mozgássérült-parkolókat, ami persze fontos, de közlekedés szempontjából ez nem okozhat balesetet. De a hiányzó terelővonalak, záróvonalak, zebrák igen” – tette hozzá a szakember.

A záróvonal teljesen eltűnt, a lámpánál nem is látni, hogy hol kellene megállnia az autósoknak Fotó: Máté Krisztián (MK) Metropol

Bonyolítja a helyzetet, hogy a különböző utak más-más kezekben vannak

„3 felelőse lehet az utak rendben tartásának: az országos Magyar Közút Nonprofit Zrt., a Budapest Közút Zrt., és vannak önkormányzati kezelésben lévő utak is” – tette hozzá Pető Attila.

A fővárosban a legtöbb forgalmasabb út, amelyen tömegközlekedési eszközök járnak menetrendszerűen, azok a fővárosi Közút kezelésébe tartoznak. Ám úgy tűnik, hogy számukra a biciklisávok felfestésére van alapanyag, a terelővonalak és zebrák rendben tartására nincsen. Önkormányzati kezelésbe tartoznak általában a kisebb mellékutak, amelyek a kerület határain belül találhatóak. Ráadásul a Karácsony Gergely nevével fémjelzett biciklisávok, amelyeket két éve festettek fel, máris szörnyű állapotban vannak. Lehet, hogy nem festeni kellett volna, hanem rendes bicikliutakat építeni?

A biciklisávokat két éve festették fel, azóta már ilyen állapotban vannak Fotó: Máté Krisztián (MK) Metropol

Az Országos Közút kezelésébe pedig főleg azok az utak tartoznak bele, amelyek részt vesznek az országos közlekedésbe való becsatlakozásban, ilyenek például a Liszt Ferenc repülőtérre vezető út, vagy éppen az M0-s autóút újpesti felhajtója a Váci út és az M0-s között.

A budapestiek szerint inkább záróvonalakat kellene felfesteni, mint biciklisávokat

Megkérdeztük a budapestieket, hogy milyen állapotok uralkodnak a felfestések terén Budapesten, és szerintük ki lehet ezért a felelős.

„Tényleg le vannak kopva, itt volt egy gyalogátkelőhely például a villamosmegállóhoz, és lekopott teljesen. 3 éve küldözgetjük a BKK-nak és az önkormányzatnak a petíciót, hogy ugyan tessék már visszafesteni, mert életveszélyes átkelni. Nem képesek visszafesteni” – árulta el Sas Ferencné.

Fotó: Metropol/MK

„Valóban le vannak kopva. Aztán van ez a biciklisáv, maga a sáv és a felfestése is tragédia. Nem lehet közlekedni tőle. Azt persze fel bírták festeni, a záróvonalakat nem” – mondta el László a lapunknak.

Fotó: Metropol/MK

„Karácsony úr, ennyi! Látom, hogy létezik, de most már dolgoznia is kellene. Ugyanis annak kellene foglalkoznia ezzel a problémával, akinek ez a munkája” – nyilatkozta nekünk István.

Fotó: Metropol/MK




Ezeket olvastad már?
Lehet kérni a nyugdíj újbóli megállapítását?

Lehet kérni a nyugdíj újbóli megállapítását?

Sokkoló tragédia: orosz rulettet játszott, agyon lőtte magát egy 15 éves fiú Nagyatádon

Sokkoló tragédia: orosz rulettet játszott, agyon lőtte magát egy 15 éves fiú Nagyatádon

A világ legszerencsésebb utasát gázolta el a váci gyors – ezek a férfi sérülései

A világ legszerencsésebb utasát gázolta el a váci gyors – ezek a férfi sérülései

Magyar Péter tüntetését a guruló dollárbotrány egyik cége szervezte

Magyar Péter tüntetését a guruló dollárbotrány egyik cége szervezte

Top hírek





Ezek is érdekelhetik



Hírlevél-feliratkozás