
Most érkezett: brutális tűz tombol, erőgépeket is bevetettek a tűzoltók
Több helyről is rohantak oltani.
Szerdán megszavazza a Fővárosi Közgyűlés a brutális tarifaemelést. Egyre dühösebbek a budapestiek, miután a Városháza bejelentette: megemeli a parkolási díjakat, 10 százalékkal megnöveli a fizetős övezetet a fővárosban, és este 10 óráig is fizetni kell. „Nem tudom, miért hagyják még ott a helyén (Karácsony Gergelyt)” – vetette fel egy autós, amikor megkérdeztük a véleményüket.
Ma dönt a Fővárosi Közgyűlés a parkolási tarifa emeléséről és a zónák módosításának kérdéséről. Az elképzelés szerint, a legdrágább helyeken ősztől 600 forint lesz egy óra, és este 10-ig lesz fizetős a várakozás. Szeptembertől 4 zónára csökkentik a parkolást, és a jelenlegihez képest mindegyikben emelkednek majd a díjak. A baloldali városvezetés a drágulással párhuzamosan csökkentené az ingyenes parkolás lehetőségét is, mivel tíz százalékkal kiterjesztik a fizetős zónákba tartozó területeket.
Csige István: „Ha felemeli hozzá a fizetésünket, akkor jó. Nem örülök neki, meg ezeknek a buszsávoknak se. A kerékpársávok leszűkítik a teret a gépjárműveknek. Ezért van a sok dugó. Hát még, hogy 600 forint, de nincs is hely. Az az egy óra körözés, mire az ember talál parkolóhelyet este, mikor hazamegy… Nagyon kemény.”
Bereznay Ferenc: „Hát nem tetszik. Egyáltalán nem. Így is drága már minden. Borzasztó, amit ezek csinálnak. Eszméletlen. Nem tudom, miért hagyják még ott a helyén?”
Nagy Zoltán: „Teherautóval járunk, vállalkozásképpen, ez húzós lenne mindenképpen. Naponta 8-9 órákat vagyunk bent parkolási övezetekben, főleg belvárosban, úgyhogy elég keményen érintene minket, további lehúzásnak érzem ezt.”
Flaisz András: „Ezt a hatalmas autóáradatot valahogy ritkítani kell. Én azt mondom, hogy a tömegközlekedést kellene teljesen rendbe tenni.”
Az árak emelése és a fizetőövezet növelése újabb fejezete a Karácsony Gergely vezette főváros autósok elleni hadjáratának – erről Kovács Kázmér beszélt az M1-en. A Magyar Autóklub Jogi bizottságának elnöke egyértelműen úgy látja, a mostani jelentős áremelést semmilyen szakmai indok sem támasztja alá, és az csak egy újabb, az autósokra kirótt sarc.
A Budapesti Mobilitási Terv a személyforgalmi behajtási díj bevezetését 2025-ig prognosztizálja. A Hungária gyűrű és a budai 'Nagykörút' által határolt területre való behajtásért 7 és 19 óra között díjat kell majd fizetni. Az Alacsony káros anyag kibocsátású övezetek (LEZ) bevezetése projekttel összhangban történő megvalósítás esetén, a behajtási díj nagyságát részben az autók károsanyag-kibocsátásának mértéke is befolyásolhatja. Karácsonyék klímastratégiája tehát behajtási díjról, nem dugódíjról beszél, de a lényege ugyanaz.
A főpolgármester-helyettes ugyanis bejelentette, hogy a városháza csatlakozott a Városok Energiatakarékossági Sprintje nevű, brüsszeli kezdeményezéshez. Ez azzal jár majd, hogy
Több helyről is rohantak oltani.
Egy dokumentum film szerint mégis van valóság alapja.
Mintha máris ősz lenne.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélrePortfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.