„Borzasztó, amit ezek csinálnak!„ – ma 600 forintra emelik a parkolási díjat Budapesten Karácsonyék, kiakadtak a budapestiek

Szerdán megszavazza a Fővárosi Közgyűlés a brutális tarifaemelést. Egyre dühösebbek a budapestiek, miután a Városháza bejelentette: megemeli a parkolási díjakat, 10 százalékkal megnöveli a fizetős övezetet a fővárosban, és este 10 óráig is fizetni kell. „Nem tudom, miért hagyják még ott a helyén (Karácsony Gergelyt)”  – vetette fel egy autós, amikor megkérdeztük a véleményüket.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2022.06.29.
autósok sarcolása

Ma dönt a Fővárosi Közgyűlés a parkolási tarifa emeléséről és a zónák módosításának kérdéséről. Az elképzelés szerint, a legdrágább helyeken ősztől 600 forint lesz egy óra, és este 10-ig lesz fizetős a várakozás. Szeptembertől 4 zónára csökkentik a parkolást, és a jelenlegihez képest mindegyikben emelkednek majd a díjak. A baloldali városvezetés a drágulással párhuzamosan csökkentené az ingyenes parkolás lehetőségét is, mivel tíz százalékkal kiterjesztik a fizetős zónákba tartozó területeket.

4 parkolási zóna lesz a fővárosban, és mindegyikben emelik a parkolási tarifát Fotó: Világgazdaság

A kiemelt zónában 15 százalékos drágulásra lehet számítani

  • Az 1. zónában lesz a legnagyobb arányú drágulás: ott 600 forintba kerül majd egyórányi várakozás a mostani 525 forint helyett. Itt este 10 óráig teszik fizetőssé a parkolást.
  • A 2. zónában 450 forintot kellene fizetni reggel 8 és este 8 között.
  • A 3.-ban 300 forint lenne az óránkénti díj reggel 8-tól délután 6-ig.
  • A 4. zónában reggel 8 és este 6 óra között 200 forintba kerülne a parkolás óránként.
  • További szigorítás, hogy az 1., 2. és 3. zónában legfeljebb csak 3 órát parkolhatnának az autósok.
  • Ráadásul 10 százalékkal növelnék azokat a területeket, ahol fizetni kellene a parkolásért.
  • A parkolási díjak zöme a – baloldali vezetésű – kerületek kasszájába vándorol.
  • A budapestiek nem örülnek a döntésnek

    Csige István: „Ha felemeli hozzá a fizetésünket, akkor jó. Nem örülök neki, meg ezeknek a buszsávoknak se. A kerékpársávok leszűkítik a teret a gépjárműveknek. Ezért van a sok dugó. Hát még, hogy 600 forint, de nincs is hely. Az az egy óra körözés, mire az ember talál parkolóhelyet este, mikor hazamegy… Nagyon kemény.”

    Fotó: Metropol

    Bereznay Ferenc: „Hát nem tetszik. Egyáltalán nem. Így is drága már minden. Borzasztó, amit ezek csinálnak. Eszméletlen. Nem tudom, miért hagyják még ott a helyén?”

    Fotó: Metropol

    Nagy Zoltán: „Teherautóval járunk, vállalkozásképpen, ez húzós lenne mindenképpen. Naponta 8-9 órákat vagyunk bent parkolási övezetekben, főleg belvárosban, úgyhogy elég keményen érintene minket, további lehúzásnak érzem ezt.”

    Fotó: Metropol

    Flaisz András: „Ezt a hatalmas autóáradatot valahogy ritkítani kell. Én azt mondom, hogy a tömegközlekedést kellene teljesen rendbe tenni.”

     

    Fotó: Metropol

    Karácsonyék újabb „hadjárata” az autósok ellen

    Az árak emelése és a fizetőövezet növelése újabb fejezete a Karácsony Gergely vezette főváros autósok elleni hadjáratának – erről Kovács Kázmér beszélt az M1-en. A Magyar Autóklub Jogi bizottságának elnöke egyértelműen úgy látja, a mostani jelentős áremelést semmilyen szakmai indok sem támasztja alá, és az csak egy újabb, az autósokra kirótt sarc.

    Dr. Kovács Kázmér szerint ez egy újabb fejezet az autósok elleni hadjáratban Fotó: Dr. Kovács Kázmér

    A legtöbbet azoknak kell majd fizetni, akik nem a legmodernebb autókkal járnak

    A Budapesti Mobilitási Terv a személyforgalmi behajtási díj bevezetését 2025-ig prognosztizálja. A Hungária gyűrű és a budai 'Nagykörút' által határolt területre való behajtásért 7 és 19 óra között díjat kell majd fizetni. Az Alacsony káros anyag kibocsátású övezetek (LEZ) bevezetése projekttel összhangban történő megvalósítás esetén, a behajtási díj nagyságát részben az autók károsanyag-kibocsátásának mértéke is befolyásolhatja. Karácsonyék klímastratégiája tehát behajtási díjról, nem dugódíjról beszél, de a lényege ugyanaz.

    Az autósoknak Tüttő Kata kijelentése miatt is fájhat a feje

    A főpolgármester-helyettes ugyanis bejelentette, hogy a városháza csatlakozott a Városok Energiatakarékossági Sprintje nevű, brüsszeli kezdeményezéshez. Ez azzal jár majd, hogy

  • várhatóan csökkenteni fogják a sebességhatárokat,
  • több autómentes övezetet hozhatnak létre a fővárosban,
  • korlátozzák a közszolgáltatásokat,
  • rövidebb ideig lehet közvilágítás,
  • az üzletek búcsút inthetnek a kivilágításnak,
  • oktatóvideókat is kapunk, hogyan zuhanyozzunk kevesebbet.








  • Top hírek





    Hírlevél-feliratkozás