Szerdán megszavazza a Fővárosi Közgyűlés a brutális tarifaemelést. Egyre dühösebbek a budapestiek, miután a Városháza bejelentette: megemeli a parkolási díjakat, 10 százalékkal megnöveli a fizetős övezetet a fővárosban, és este 10 óráig is fizetni kell. „Nem tudom, miért hagyják még ott a helyén (Karácsony Gergelyt)” – vetette fel egy autós, amikor megkérdeztük a véleményüket.
Ma dönt a Fővárosi Közgyűlés a parkolási tarifa emeléséről és a zónák módosításának kérdéséről. Az elképzelés szerint, a legdrágább helyeken ősztől 600 forint lesz egy óra, és este 10-ig lesz fizetős a várakozás. Szeptembertől 4 zónára csökkentik a parkolást, és a jelenlegihez képest mindegyikben emelkednek majd a díjak. A baloldali városvezetés a drágulással párhuzamosan csökkentené az ingyenes parkolás lehetőségét is, mivel tíz százalékkal kiterjesztik a fizetős zónákba tartozó területeket.
Csige István: „Ha felemeli hozzá a fizetésünket, akkor jó. Nem örülök neki, meg ezeknek a buszsávoknak se. A kerékpársávok leszűkítik a teret a gépjárműveknek. Ezért van a sok dugó. Hát még, hogy 600 forint, de nincs is hely. Az az egy óra körözés, mire az ember talál parkolóhelyet este, mikor hazamegy… Nagyon kemény.”
Bereznay Ferenc: „Hát nem tetszik. Egyáltalán nem. Így is drága már minden. Borzasztó, amit ezek csinálnak. Eszméletlen. Nem tudom, miért hagyják még ott a helyén?”
Nagy Zoltán: „Teherautóval járunk, vállalkozásképpen, ez húzós lenne mindenképpen. Naponta 8-9 órákat vagyunk bent parkolási övezetekben, főleg belvárosban, úgyhogy elég keményen érintene minket, további lehúzásnak érzem ezt.”
Flaisz András: „Ezt a hatalmas autóáradatot valahogy ritkítani kell. Én azt mondom, hogy a tömegközlekedést kellene teljesen rendbe tenni.”
Az árak emelése és a fizetőövezet növelése újabb fejezete a Karácsony Gergely vezette főváros autósok elleni hadjáratának – erről Kovács Kázmér beszélt az M1-en. A Magyar Autóklub Jogi bizottságának elnöke egyértelműen úgy látja, a mostani jelentős áremelést semmilyen szakmai indok sem támasztja alá, és az csak egy újabb, az autósokra kirótt sarc.
A Budapesti Mobilitási Terv a személyforgalmi behajtási díj bevezetését 2025-ig prognosztizálja. A Hungária gyűrű és a budai 'Nagykörút' által határolt területre való behajtásért 7 és 19 óra között díjat kell majd fizetni. Az Alacsony káros anyag kibocsátású övezetek (LEZ) bevezetése projekttel összhangban történő megvalósítás esetén, a behajtási díj nagyságát részben az autók károsanyag-kibocsátásának mértéke is befolyásolhatja. Karácsonyék klímastratégiája tehát behajtási díjról, nem dugódíjról beszél, de a lényege ugyanaz.
A főpolgármester-helyettes ugyanis bejelentette, hogy a városháza csatlakozott a Városok Energiatakarékossági Sprintje nevű, brüsszeli kezdeményezéshez. Ez azzal jár majd, hogy
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre