A kukák leszerelése után most a közvilágításon akar spórolni Karácsony Gergely

Budapest főpolgármestere bejelentette 4 pontban, hogy milyen intézkedéseket akar bevezetni a fővárosban energiatakarékosság címszó alatt.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2022.06.27.
Budapestiek sarcolása

Ahogy arról korábban lapunk is beszámolt, Karácsony Gergely Budapest főpolgármestere megemelné a parkolási díjakat és 10 százalékkal megnövelné a fizetős övezeteket a fővárosban. Most újabb bejelentést tett a Facebook-oldalán, 4 pontban írta meg, hogy az első fővárosi Energiacsúcson a Városházán milyen javaslatokat tettek. Ezek között szerepel az a tétel, amely szerint: „Felgyorsítjuk a köz- és díszkivilágítás korszerűsítését, gyors intézkedésként két órával rövidítjük a díszkivilágítást – a nyári időszakban 11 óráig lesz díszkivilágítás.”

Karácsony Gergely már a közvilágítás idején is spórolni akar /Fotó Havran Zoltán/Magyar Nemzet

A Karácsony Gergely vezette Fővárosi Önkormányzat csatlakozott a Városok Energiatakarékossági Sprintje nevű, brüsszeli kezdeményezéshez. Ez által az alábbi érvágások következhetnek a parkolás drágítása után:

• várhatóan csökkenteni fogják a sebességhatárokat,

• több autómentes övezetet hozhatnak létre a fővárosban,

• korlátozzák a közszolgáltatásokat,

• rövidebb ideig lehet közvilágítás,

• az üzletek búcsút inthetnek a kivilágításnak,

• oktatóvideókat is kapunk, hogyan zuhanyozzunk kevesebbet.

4 javaslatot tett a Városháza a mai Energiacsúcson, ezek az alábbiak:

  • 1) Felgyorsítjuk a köz- és díszkivilágítás korszerűsítését, gyors intézkedésként két órával rövidítjük a díszkivilágítást – a nyári időszakban 11 óráig lesz díszkivilágítás.
  • 2) Folytatjuk a fővárosi intézmények energiakorszerűsítését, gyors intézkedésként a nyári hónapokban legfeljebb 25 fokig hűtjük, a téli hónapokban legfeljebb 20 fokig fűtjük az épületeket.
  • 3) Folytatjuk a kevesebb energia- és üzemanyag-felhasználást célzó közlekedési beruházásokat és járműcserét.
  • 4) Meghirdetjük a Fővárosi Önkormányzat energiafüggetlenségét. Talán ambiciózusnak hangzik, de nagyon is megvalósítható, képesek és készek vagyunk arra, hogy 2030-ra elérjük, hogy a budapesti közművek az általuk termelt energiából működjenek. A fővárosi közművek energiaellátása így nem függene sem Oroszországtól, sem a mindenkori kormánytól, sem az energiacégektől.
Korábban beszámoltunk róla, hogy kibocsátásarányos behajtási díj bevezetésére is készülnek Karácsonyék. A Budapesti Mobilitási Terv a személyforgalmi behajtási díj bevezetését 2025-ig prognosztizálja. A Hungária-gyűrű és a budai „Nagykörút” által határolt területre való behajtásért 7 és 19 óra között díjat kell majd fizetni. Az Alacsony károsanyag-kibocsátású övezetek (LEZ) bevezetése projekttel összhangban történő megvalósítás esetén a behajtási díj nagyságát részben az autók károsanyag-kibocsátásának mértéke is befolyásolhatja. Karácsonyék klímastratégiája tehát behajtási díjról, nem dugódíjról beszél, de a lényege ugyanaz.









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás