„Karigeri beállt a parkolómaffiába!„ vagy „Ezt most ki fogja ellopni?” – Így véleményeztek a budapestiek, akik kommentcunamiban szidják a városvezetést, miután a főváros bejelentette: megemeli a parkolási díjakat és 10 százalékkal megnöveli a fizetős övezeteket Budapesten.
A héten dönt a Fővárosi Közgyűlés a parkolási tarifák emeléséről, amelyet ősztől szeretnének érvénybe léptetni. Az elképzelés szerint, a legdrágább helyeken 600 forint lesz egy óra várakozás, és este 10 óráig lesz fizetős a parkolás. Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes közölte, hogy szeptembertől 4 zónára osztják Budapestet, és mindegyikben emelkednek a parkolási tarifák. Ezzel párhuzamosan visszaszorul az ingyenes parkolás lehetősége is, mivel 10 százalékkal kiterjesztik a fizetős zónákba tartozó területeket. Karácsony Gergely ezzel újabb hadüzenetet küldött az autósoknak.
A kiemelt zónában 15 százalékos drágulásra lehet számítani
• Az 1. zónában lesz a legnagyobb arányú drágulás: ott 600 forintba kerül majd egyórányi várakozás a mostani 525 forint helyett. Itt este 10 óráig teszik fizetőssé a parkolást.
• A 2. zónában 450 forintot kellene fizetni reggel 8 és este 8 között.
• A 3.-ban 300 forint lenne az óránkénti díj 8-tól délután 6-ig.
• A 4. zónában reggel 8 és este 6 óra között 200 forintba kerülne a parkolás óránként.
• További szigorítás, hogy az 1., 2. és 3. zónában legfeljebb csak 3 órát parkolhatnának az autósok.
• Ráadásul 10 százalékkal növelnék azokat a területeket, ahol fizetni kellene a parkolásért.
• A parkolási díjak zöme a – baloldali vezetésű – kerületek kasszájába vándorol.
A fővárosiak sem hagyták szó nélkül a hírt, a többség nemtetszését nyilvánította ki.
A fizetős parkolási terület növelése, az árak emelése, és a fizetős órák kiterjesztése egy újabb fejezete a Karácsony Gergely vezette főváros autósok elleni hadjáratának – erről Kovács Kázmér beszélt az M1-en. A Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke egyértelműen úgy látja, a mostani jelentős áremelést semmilyen szakmai indok sem támasztja alá és az csak egy újabb, az autósokra kirótt sarc.
A gigadugók miatt már így is nehéz a fővárosi autósok élete. Karácsonyék átgondolatlan intézkedései miatt a budai és a pesti alsó rakpart még járható szakaszain is szinte lehetetlen közlekedni. Ugyanakkor nemcsak Karácsony, hanem több baloldali vezetésű kerület is autósellenes. A többi között a DK-s Niedermüller Péter vezette Erzsébetvárosban a forgalmi rend átalakítása gyakorlatilag ellehetetlenítette az autós közlekedést.
Az autósoknak az is komoly bosszankodást okozhat a jövőben, hogy Karácsonyék csatlakoztak a Városok Energiatakarékossági Sprintje nevű, brüsszeli kezdeményezéshez.
Ez azzal jár majd, hogy
• várhatóan csökkenteni fogják a sebességhatárokat,
• több autómentes övezetet hozhatnak létre a fővárosban,
• korlátozzák a közszolgáltatásokat,
• rövidebb ideig lehet közvilágítás,
• az üzletek búcsút inthetnek a kivilágításnak,
• oktatóvideókat is kapunk, hogyan zuhanyozzunk kevesebbet.
A Budapesti Mobilitási Terv a személyforgalmi behajtási díj bevezetését 2025-ig prognosztizálja. A Hungária-gyűrű és a budai „Nagykörút” által határolt területre való behajtásért 7 és 19 óra között díjat kell majd fizetni. Az Alacsony károsanyag-kibocsátású övezetek (LEZ) bevezetése projekttel összhangban történő megvalósítás esetén, a behajtási díj nagyságát részben az autók károsanyag-kibocsátásának mértéke is befolyásolhatja. Karácsonyék klímastratégiája tehát behajtási díjról, nem dugódíjról beszél, de a lényege ugyanaz.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre