Szerdán rendszerszintű probléma adódott a Mol Bubit is üzemeltető NextBike informatikai szolgáltatónál. A BKK elmondta lapunknak, mi okozta a rendszer hibáját.
Szerda reggeltől több kellemetlenséget is észlelhettek a közbringarendszert használók Budapesten. Ideiglenesen nem lehetett felvenni bicikliket a városban, illetve a felhasználók bankkártyáit újra kellett regisztrálni 100 forintos díj ellenében, ha újra tekerni akartak az emberek.
A Mol Bubi hivatalos tájékoztatója szerint a problémát az okozta, hogy hiba történt a német NextBike rendszerében, így nemcsak Magyarországon, hanem Ausztriában, Németországban, Nagy-Britanniában, és még az USA-ban is hasonló gondokkal küzdöttek a bérelhető bringások. A Mol Bubisok azt a tanácsot adták, hogy az alkalmazáson belül az „új kártya regisztrálása” menüponton keresztül lehetett újra használni az eszközöket.
A Mol Bubi Facebook-oldala szerint a probléma estére már megoldódott, azonban több olvasónk is jelezte, hogy még csütörtök reggel is hibaüzeneteket kaptak az alkalmazáson belül, ha egyes menüpontokra kattintanak.
Ráadásul bár a közösségi médiafelületükön jelezte a BKK által irányított Mol Bubi, hogy mi a hiba és hogyan lehet megoldani, addig az alkalmazáson belül semmilyen tájékoztatást nem találhattak arról az emberek, hogy miért nem tudtak kerékpárt felvenni, vagy miért kellett újra 100 Ft-ért regisztrálniuk azt a bankkártyájukat, amivel eddig is rendszeresen használták az alkalmazást.
Belegondolni is rossz, hogy hány ember késhetett el tegnap reggel a munkából azért, mert újra végig kellett mennie a kártyaregisztráció lépésein kora reggel, különben nem tudott volna kerékpárral utazni.
Megkerestük a Budapesti Közlekedési Központ sajtósztályát a történtekkel kapcsolatban, akik a következő választ adták arra, mi okozta a fennakadást.
„Sajnálatos módon a MOL Bubit is üzemeltető német NextBike-nál bekövetkezett hiba miatt az összes általuk menedzselt közbringa-rendszerben, így világszerte átmenetileg inaktiválták az ügyfeleket. Gyorsan, azonnali megoldással, ideiglenesen csak új kártya regisztrációjával lehetett kerékpárt bérelni. Ezzel a tranzakcióval aktiválódott vissza a felhasználói fiók” - írták.
Mint mondták, a felhasználók azt érzékelhették, hogy inaktiválódtak a rendszerben. Kérdésünkre azt is hozzátették, az a veszély nem áll fenn, hogy több felhasználónak is újra kell regisztrálnia a kártyáját 100 ft-os díjért az applikáción belül, mert eltűntek az adatai a rendszerben.
„Nem vesztek el adatok a rendszerből. Csupán annyiról van szó, hogy a felhasználók tömeges visszaaktiválásáig csak így lehetett átmenetileg kezelni a helyzetet. Aki szeretett volna a hiba helyreállításáig kerékpározni azoknak kellett elvégezni a tranzakciót” - mondták.
Azt is hozzátették, a felhasználókat folyamatosan, több felületen, a többi között a MOL Bubi Facebook-oldalán is tájékoztattuk a fennakadásról, és a helyreállítás folyamatáról és azt is közölték, hogy nincsenek további olyan hibák, amelyeket el kellene hárítani, a rendszer a korábbi időszakkal megegyezően üzemel.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre