Káprázatos látványtervek! Így újul meg a Rákospalota–Újpest vasútállomás és környéke – Fotók!

Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója számolt be a részletekről. Elárulta, hogy lesz olyan szakasz is, ahol 100 km/óránál is nagyobb sebességgel mehetnek majd a vonatok.



Megosztás
Szerző:
Létrehozva: 2022.02.13.
IV. kerület XV. kerület Budapest megújul

Rákospalota–Újpest ma Budapest egyik legelavultabb vasútállomása: szűk, nem akadálymentes peronok, hiányzó perontetők, lelakott környezet. Itt az ideje ezen változtatni” – kezdte beszámolóját Facebook-oldalán Vitézy Dávid. A vezérigazgató elárulta, hogy a kormány megbízásából elkezdték a 71-es vasútvonal és a hozzátartozó Rákospalota–Újpest állomás teljes felújítását és korszerűsítését.

Vitézy Dávid mindent megtesz Budapest fejlesztéséért Fotó: Keresztesi Balázs/Metropol

Három különböző építészirodával fognak együtt dolgozni, hogy a lehető legjobb javaslatok valósuljanak meg itt. Ezeket egyeztették az IV. és az XV. kerület főépítészeivel, illetve a főváros szakmai stábjával is.

Látványterveken a megújuló pályaudvar Fotó: Facebook
Vitézy Dávid felsorolta, hogy melyek azok a pontok, amik biztos, hogy megvalósulnak Rákospalota–Újpesten:
  • A mai szűk peronok helyét tágas, akadálymentes, fedett, korszerű középperonok veszik át.
  • A peronok megközelítése teljesen akadálymentes lesz.
  • A történeti állomásépület megmarad és megújul.
  • A peronok déli irányba tolódnak el, északi kijáratuk lesz a mai állomásépület környékén, déli végük közelebb kerülnek az Árpád úti felüljáróhoz, ahol új gyalogos- és kerékpáros-aluljáró kötné össze Újpestet Rákospalotával.
  • A vasút menti közterületek megújítása elengedhetetlen és gondolunk is erre.
  • Mindenképp épülnek új B+R-kerékpártárolók és szeretnénk P+R-parkolót is, bár ebben még nincs egyetértés az önkormányzatokkal.
  • Az M3-as metró északi meghosszabbításának BKK által készített terveivel illesztjük az elképzeléseket, ha egyszer megépül a metró, színvonalas átszállópont jön majd itt létre vasút és metró között.
A vasút egyes szakaszain akár 100 feletti km/órával is mehetnek a vonatok Fotó: Facebook „A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában rögzített célunk az, hogy Rákospalota–Újpestről óránként 8–10 vonat induljon a Nyugatiba a 70-es és 71-es vonalak fejlesztése nyomán, ezáltal Budapest közlekedésében és az állomás körüli városrészek belvárosi kapcsolatrendszerében is fontos szerepet játszhat a vasút” – közölte a vezérigazgató. Hozzátette, hogy ahol a pálya geometriai adottságai megengedik, 100–120 km/óra sebességgel is közlekedhetnek majd a vonatok. A további információkat és képeket itt tekinthetitek meg:

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás