Zöld lesz a Duna-part Dél-Budán: amíg Karácsony Gergely csak álmodozik és posztolgat, a kormány cselekszik





Döntöttek a dél-budaiak a fejlesztésről, ami hamarosan elindul. Amíg Karácsony Gergely egyetlen parkot sem adott át, viszont megcsúszott a Lánchíd felújítása, leállt a munka a Blahán, addig a kormány sorra adja át a fejlesztéseket, amelyek javítják a budapestiek életminőségét.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2022.02.18.
XI. kerület XXII. kerület Újabb mérföldkő

A Budapesti Fejlesztési Központ jelenleg közel 40 budapesti állami projektet készít elő mintegy 110,5 milliárd forint értékben. Ezek között újabb mérföldkőhöz érkezett Budapest, hiszen elindulhat a dél-budai Duna-part fejlesztése is, amelynek köszönhetően a Kopaszi-gáttól a Nagytétényi kastélyig visszakapják a lakosok a zöld Duna-partot. A leendő egybefüggő zöldterület funkcionális kialakításáról Németh Zsolt országgyűlési képviselő és dél-budai lakos még decemberben indított el lakossági konzultációt, így a helyiek döntötték el, hogy mit szeretnének látni a fejlesztés eredményeként.

Németh Zsolt, Fürjes Balázs és Karsay Ferenc jelentette be, hogy a dél-budaiak döntöttek a zöldítésről és a leendő funkciókról Fotó: Metropol/Máté Krisztián

 

Hamarosan elkezdődhetnek a munkálatok

600 dél-budai mondta el a véleményét arról, hogy milyennek álmodja meg a Duna-partot. Németh Zsolt elmondta, hogy ennek eredményeként biztos, hogy zöld marad a terület, gyalogos- és kerékpár- sétányokkal, futópályával, kutyafuttatóval és kutyastranddal, de lesz szabadtéri kondipark és horgászpont is, hiszen nemcsak a partot, hanem a Dunát is vissza akarják adni a budapestieknek. Az országgyűlési képviselő azt is hozzátette, hogy néhány éven belül strandokat is szeretnének kialakítani, miután hamarosan fürödni is lehet majd a Dunában.

Németh Zsolt azt is elmondta, hogy az zöld Duna-part első szakaszának tervezése most már megindulhat, ez a Kopaszi-gáttól a Kondorosi útig tart majd. A második szakasz a szintén kormány által finanszírozott, épülő Galvani hídtól a Keserű-érig terjeszkedik, mintegy 30 méter szélességben.

A jelenlegi barnamezős terület teljesen felszámolódik Fotó: Metropol/Máté Krisztián

A térség fejlődik: élő kapcsolat Dél-Buda és Dél-Pest között

Karsay Ferenc, Budafok fideszes polgármestere a 200 ezres régió fejlesztéséről is beszámolt. Eszerint:

  • Az épülő Galvani híd, valamint a kapcsolódó úthálózat létrehozása lendületet ad majd az egykori barnamezős, azaz gyári területeknek. A mostani rozsdaövezet teljesen felszámolódik, illetve jelentősen felszabadítja a belvárost a túlzott közlekedési nyomás alól, és összeköti Dél-Budát és Dél-Pestet.
  • A fonódó villamoshálózat következő szakasza a Gellért tértől a Dombóvári útig húzódik, de a tervek szerint meghosszabítják Albertfalva és Budafok határáig.
  • A metrószerűen, 10 percenként közlekedő déli körvasúttal a dél-budaiak gyorsan és egyszerűen eljuthatnak majd a belvárosba.
  • A leendő Galvani híd jelentősen tehermentesíti majd Budapestet a zsúfolt autósforgalomtól is Fotó: Facebook

    Lakossági tiltakozás akadályozta meg, hogy Karácsonyék elkótyavetyéljék a központot és a piacot

    A kelenföldi városközpontot és az 1979 óta működő piac területét is kiárusította volna a főpolgármester, ha a lakosság nem áll a sarkára. A Városháza eladása kapcsán nyilvánosságra került, botrányos jutalékrendszerben érintett területen irodákat és lakásokat húztak volna fel – mondta el Németh Zsolt Fidesz–KDNP-s országgyűlési képviselő, aki dél-budai lakosként elkötelezett lokálpatrióta, és Simicskó István kormánypárti képviselővel azon fáradozott, hogy a lakossággal együtt megmentsék a területet. A 11 ezer tiltakozó aláírás megállította a főváros kótyavetyélését, de a helyiek attól félnek, hogy a sikerük átmeneti, miután Karácsonyék már eladták az albertfalvai piacot is korábban.

    A Fővárosi Önkormányzat fejlesztései általánosságban is csúsznak, drágábbak a kiindulási árnál vagy állnak, mint a Blaha Fotó: Metropol/Keller Mátyás

    Karácsony Gergelyék ezt „adták” a budapestieknek

  • A fővárosi vezetés igyekszik akadályozni Budapest legújabb Duna-hídja, a Galvani híd és a hozzá kapcsolódó infrastruktúra megépítését.
  • A lassan három éve beígért Városháza parkban eddig egyetlenegy fűszálat sem sikerült elültetniük.
  • 1,5 éves időhúzás után és 5 milliárd forinttal többért újulhat meg a Lánchíd.
  • Durván megcsúszott a Blaha felújítása, ami 400 millióval többért, de jóval kevesebb tartalommal valósul meg. A munka hetek óta áll.
  • Az átgondolatlan lezárások miatt gigadugók alakultak ki a fővárosban, amit Karácsony elintézett azzal, hogy az autósok „szálljanak ki, és gyalogoljanak”.
  • A főpolgármester bár többnyire együttműködik és megad minden szükséges engedélyt a kormány beruházásaihoz, Facebook-posztjaiban utólag politikai és félrevezető„muszklimutogatásba” kezd.
  • A főpolgármester ideje nagy részét szájkaratéval tölti: azzal kritizálta a Budapesti Fejlesztési Központot, hogy a Városmajor zöldítési szándékában (közös fejlesztés), túlzottan zöldorientáltan gondolkodik, a budai fonódó fejlesztésénél pedig azt, hogy nem. Mikor milyen lábbal kel fel?
  • Az V. kerületi Bástya utca és környékének 3,1 milliárdos kormányzati fejlesztése helyett a helyi baloldal szerint elég lett volna néhány mászóka és hinta a környékbeli gyerekeknek.
  •  





    Ezeket olvastad már?
    Karcolásokkal megúszta a horrorbalesetet a kisfiú, akiről egy kocsit emeltek le Óbudán

    Karcolásokkal megúszta a horrorbalesetet a kisfiú, akiről egy kocsit emeltek le Óbudán

    Sör és virsli helyett: így ünnepeltük régen a május elsejét – Retró galéria

    Sör és virsli helyett: így ünnepeltük régen a május elsejét – Retró galéria

    Azonnal betörték az ajtót: Hős debreceni tűzoltók mentették meg egy orvos életét

    Azonnal betörték az ajtót: Hős debreceni tűzoltók mentették meg egy orvos életét

    Nagy Márton az üzemanyagról: a háborús árakat le kell törni

    Nagy Márton az üzemanyagról: a háborús árakat le kell törni

    Top hírek





    Ezek is érdekelhetik



    Hírlevél-feliratkozás