Nagy Antal üzletember szerint egy sikeres vállalkozásnak a kezdetektől fogva nyereségesnek kell lennie. Egy jó értékesítő nem hátrál meg a problémáktól, hiszen azok megoldásával lehet előrébb jutni. Alkalmazott és vállalkozó egyaránt úgy tud sikeresen fejlődni, ha mindig kevesebbet költ, mint amennyi a bevétele.
Nagy Antal ikertestvérével, Nagy Gáborral alapította meg jólmenő vállalkozását. A hosszú évek alatt összegyűjtött tapasztalatát osztotta most meg velünk.
– Mindig nyereségesek voltunk. Ennek az az oka, hogy először megtanultunk eladni, mielőtt bármibe is belefogtunk volna. A 90-es évek elején a katonaság után két olyan cégnél dolgoztam, ahol megtanultam eladni. …Aki el tud adni, az éhen nem hal, illetve mondhatnám úgy is, hogy nem lesz veszteséges – mondta lapunknak Nagy Antal, a Brillance Tisztítószer Gyártó KFT. ügyvezető igazgatója, aki hozzátette, hogy ők abban hisznek, hogy az a projekt, ami az első pillanattól veszteséges, az az is marad.
Egy jó vállalkozó tudja milyen alkalmazottnak lenni. A későbbi cégalapításban pedig sokat segíthetnek a munkahelyen szerzett tapasztalatok.
– Jó tanács: helyezkedjen el értékesítőként és ha lehet, szemtől szembe kommunikáljon emberekkel, lehetőleg minél többször egy nap. Kell a „kilométer”. Aztán sok-sok szorgalommal és alázattal mártózzon meg az értékesítés pozitív és negatív tapasztalataiban – mondta a 40 ezer forinttal indult, ma milliárdos céget vezető Nagy Antal.
– Nem baj, ha nem sikerül az első vállalkozás, de jól észbe kell vésni a legfontosabb pénzügyi szabályt: „Keress nagyon sokat, költsél sokkal kevesebbet!”
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre