Halkabb villamost Pasarétre! - Aláírásgyűjtésbe fogtak a lakók

Szörnyen hangos a 61-es és az 56-os villamos a Kelemen László utca és a Nagyhíd megállók közötti szakaszon. A környékbeliek felháborodtak, sebességcsökkentést vagy halkabb villamost követelnek.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2021.10.08.
petíció

„A probléma az, hogy a villamosok az említett részen nagy sebességgel közlekednek, jellemzően 40-50 km/h-val, amely kellemetlen, 85-90 decibeles hangerőt generál, ami nagyon hangos ezen a csöndes és nyugodt környéken. A Tatra típusú villamosok alaphangereje 35-40 decibel erősségű” – mondta el a Metropolnak a petíció kezdeményezője.

Fotó: Wikipedia

Borzasztó zajra ébrednek minden hajnalban

A környékbeliek a petíció aláírásakor többnyire arra panaszkodnak, hogy a villamos által generált visító hangra ébrednek hajnalban.

„A reggel 7 körüli villamosok hangja felébreszti a kisgyermekeinket is. A baj, hogy a gyorsan közlekedő villamosjáratok lefékezésnél az emberi fül számára szinte elviselhetetlenül zajosak és zavaróak. Nagyon nehéz ehhez hozzászokni” –írta egy elkeseredett lakó, miután aláírta az ívet. Egy másik ember elgondolkodtató dologra hívta fel a figyelmet: „Azon kívül, hogy a villamosok nagyon hangosak, az általuk generált rengéshullámok jelentősen károsítják a közelben lévő épületek állapotát is, ami szintén komoly probléma.”

 

A BKK tud a dologról, de változás mégsem történik

A petíciót indító férfi több levelet váltott már a Budapesti Közlekedési Központ felelős osztályával arról, hogy a szakaszon korlátozzák a villamosok megengedett sebességét 30 km/órára. Már ez a csekély sebességkorlátozás is jelentős változást jelentene, lényegesen csökkenne a zajszint. Ám visszautasító válaszokat kapott: arra hivatkoztak, hogy ha lelassítanák a villamost azon a szakaszon, akkor az nem tudná betartani a kiírt menetidőt. Ezután lezárták az ügyet a férfi szerint.

Kiderült: Erre a szakaszra alacsonypadlós járműveket terveznek

A Metropol is megkereste a BKV Zrt-t, a cég az alábbi tájékoztatást küldte a témával kapcsolatban. „...A zajpanasz elsődleges oka, hogy a terület a villamosvonal kiépítése óta jelentősen beépült, a lakóházak a vágányzónához közel helyezkednek el. Az itt közlekedő 56-os és 61-es vonalak a legforgalmasabbak közé tartoznak a fővárosban, a villamosok követése a reggeli csúcsidőben irányonként 2-3 perc közötti, napközben pedig átlagosan öt percenként közlekednek.

A BKV Zrt. számára a hűvösvölgyi vonal állapota kiemelt fontossággal bír, ezért – aláírásgyűjtéstől függetlenül – erre a vonalra is korszerűbb, alacsonypadlós járművek közlekedtetését tervezzük. A korábbi években több helyen is komolyabb beruházásokat végeztünk az említett vonalon. Ezek között kiemelendő, hogy a Kelemen László utca és a Zuhatag sor közötti szakasz nagy részén a pálya 2017-ben megújult, ezáltal a zajterhelés is jelentősen csökkent. A vonalszakaszon pontszerű beavatkozásokat (például síncsiszolást) is végeztünk, amelynek köszönhetően csökkent a zajterhelés. Jelenleg is tervben van a vonalszakasz komplex felújítása az alacsonypadlós járművek közlekedtetésének érdekében, azonban mindez pénzügyi forrást igényel. Az alacsonypadlós járművek megjelenése várhatóan kevesebb zajt eredményez majd az itt használt T5C5K típusú villamosoknál.

A hűvösvölgyi villamos több mint 120 éve közlekedik itt, a lakók ennek nem csak a kedvezőtlen hatásait, hanem az előnyét is érzékelhetik a közösségi közlekedési ellátottság kapcsán” - írták.

Ha ti is szeretnétek hozzájárulni egy csendesebb Pasaréthez, a petíciót itt tudjátok aláírni!









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás