Mától megint átállítják a lámpákat, és újra másképp kell közlekedni a Nagykörúton és a környékén. Az autósok megint megszívják, hiába szabadulnak fel végre sávok a Blaha mellett: erre szintén mától lezárják fél Erzsébetvárost, hogy tuti dugó legyen... Összevissza „rángatják a kormányt” Budapest vezetői, a koncepciótlanság vége mindig káosz és óriási torlódások az utakon.
Karácsony Gergelyék mintha nem tudnák, mit akarnak és éppen kinek akarnak kedvezni. Másfél évig tökölődtek a felújításokkal, ezért elcsúsztak a határidőkkel, majd egyszerre zárták le a fél várost – aztán csodálkoztak, hogy még nyáron is óriási dugó lett, és anyáztak az autósok.
Rájöttek, hogy óriási a baj, ezért az anyázás hatására gyorsan átállították a nagykörúti lámpákat, amik addig „villamosbarát” módon voltak programozva – hátha ettől kisebb lesz a káosz. A dugó egyáltalán nem szűnt meg, hiszen továbbra is le van zárva a fél város, a pesti rakparttól a Lánchídig és a Blaha környékéig, és szintén százezrek a metrópótló busszal állnak a dugóban a metrófelújítás miatt – ám így ráadásul még több százezer tömegközlekedővel is kicsesztek. Ráadásul a dugó miatt a villamosok is beszorultak, sorban állva feltartották egymást és az autókat...
Miután már a villamoson ülők is anyáztak, megint kapkodni kezdtek Karácsony Gergelyék: mától gyorsan visszaállítják a villamosbarát lámpaprogramot a Blaha-felújítás új szakaszára hivatkozva. Végre mától megnyílnak új sávok a Blaha környékén, így lett volna rá esély, hogy az autósok nem szívják meg a lámpák visszaállítását– de ezt az enyhítést rögtön agyonvágja a városvezetés azzal, hogy azonnal le is zárja fél Erzsébetvárost a „forgalomcsillapítási mintaprojekt” jegyében: a környező utcák nem lesznek átjárhatók, így garantált a dugó. Mintha direkt csinálná Budapest vezetése…
– Hétfőtől visszaáll a villamosbarát lámpaprogram a Nagykörúton
– A Rákóczi úton mindkét irányba három sáv (két forgalmi sáv és egy buszsáv), a Nagykörúton pedig két-két sáv járható.
– Belső-Erzsébetvárosban az autóval közlekedőknek nem lesz teljes hosszában átjárható a Wesselényi utca és a Dohány utca a Kiskörút, valamint a Nagykörút között.
– A Wesselényi utcában a Klauzál utca és a Nyár utca közötti szakaszon csak a trolibuszok és a kerékpárral közlekedők haladhatnak a Kiskörút irányába.
– A Dohány utcában a Nagy Diófa utca és a Nyár utca közötti szakaszon csak a buszok és a kerékpárral közlekedők haladhatnak a Nagykörút irányába.
Sértődötten reagálnak Budapest vezetői, ha valaki rákérdez náluk a dugókra, vagy javaslatot tesz. – Ülj fel a villamosra, 3 perc alatt ott vagy – mondta Karácsony Gergely egy általa is kiposztolt YouTube-videóban az újságírónak, aki szóvá tette neki, hogy egy óra a közlekedés a Nyugatitól a Blaháig. – Mondd ezt a húsosnak, aki szállít a boltba – mondta erre az újságíró, amire Karácsony hosszú magyarázkodásba kezdett…
Hasonlóan cinikusan reagált Balogh Samu várostervező, a főpolgármester kabinetfőnöke arra, hogy Fürjes Balázs államtitkár a minap azt kérte, hogy legalább a túl sok egyidejű felújítás idejére szüntessék meg a kerékpársávokat. „A dugókat nem a Blahán jelenleg amúgy sem létező biciklisáv okozza, hanem a felújítás miatti 2x1 sávos korlátozás, no meg a sok autó. Ennyi erővel megszüntethetnénk a Kiskörúton lévő biciklisávokat is, több hatása annak sem lenne. Köszönjük a javaslatot” – posztolta Balogh. Fürjes másik javaslatát, a nagykörúti lámpaprogram visszaállítását amúgy elfogadták...
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre