Ettél már csokoládészínű paradicsomot?

Népszerűbbek lettek a csomagolt termékek, de hajráznak az olyan extrák is, mint a cherry- és snackparadicsom.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2021.08.01.
paradicsom

Kiadós lett az idei paprika- és paradicsomtermés, és bár még mindig a hagyományos verziókat vásárolják a legnagyobb mennyiségben, egyre inkább nő a különlegességek rajongótábora is. Az ötszáz termelőt tömörítő DélKerTÉSZ adatai szerint idén a friss piaci termékeknél, így a paprikánál és a paradicsomnál 28,3 ezer tonnára szerződtek a termelők, ami jelentős, 28 százalékos növekedést jelent a tavalyi 22,14 ezer tonnához képest.

Idén, az év első hat hónapjában az árbevétel több mint félmilliárd forinttal nőtt éves szinten, a termelők által beszállított mennyiség pedig több mint ezer tonnával.

Paprikával és paradicsommal a magyar termelők április közepétől novemberig el tudják látni a magyar piacot – Fotó: Kersztesi Balázs

Trendi lett a különleges zöldség

A pandémia hozadékaként a 2020 márciusi felvásárlási láz alatt érezhetően megnőtt az igény a magyar és elsősorban a csomagolt termékekre. Utóbbi egyébként idén is jellemző, a csomagolt termékek az összes forgalmazott friss piaci termékeink felét teszik ki” – mondta Nagypéter Sándor, a szentesi DélKerTÉSZ elnöke.

Emellett népszerűek a különlegesebb zöldségek is: a paradicsomból van már például sárga vagy éppen csokoládészínű is. A különlegességeket itthon egyelőre egy szűkebb réteg keresi, és drágábbak is, mint a hagyományos verziók. A paprikából pedig egyre több fiatal vásárló elsősorban az édesebb, színesebb paprikákat keresi, így népszerűvé válik a hazai kaliforniai és pritaminpaprika is.

A DélKerTÉSZ-nél 2016 óta szintén folyamatosan nő elsősorban a paradicsomkülönlegességek szortimentje, slágertermék például a mézédes kicsipiros néven ismert datolyaparadicsom. Az elkövetkezendő időszakban az is feladat, hogy a paprikafélék választékát bővítsék.

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás