A külső részt már most vasárnaptól használhatják, a csarnokot pedig augusztus végétől vehetik újra birtokba a vonatok és az utasok.
Bent jártunk a csarnokban, és megnéztük, hol tartanak a munkák.
A napokban volt 175 éve, hogy kigördült az első vonat Vác felé az egykor itt álló indóházból. A pályaudvar ma az ország legforgalmasabb vasútállomása, amelyet a MÁV beruházásában újítanak fel. Már megújult a 144 éves Eiffel-csarnok történelmi tetőszerkezete és falai.
Zajlik a vágányfelújítás, megújul a felsővezetéki és a váltófűtési rendszer, kicserélik a teljes vízvezeték-hálózatot, új ivókút és korszerű padok, kukák és peronbútorzat kerül a csarnokba. A modern utastájékoztató rendszer és a LED-fal összeköttetésben lesz a MÁV online felületeivel és telefonos applikációival.
A pályaudvaron vasárnap volt kisebb fennakadás, mert néhány munka megcsúszott, a MÁV vizsgálatot is indított. Mára elhárították a műszaki hibákat, járnak a vonatok.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre