Nincsenek a helyzet magaslatán: a lezárás idejére ajánlott kerülő utat is lezárták Budapesten – Fotó





A rakpart Lánchíd és a Margit híd közötti szakaszának lezárása óta hatalmas a káosz Budapesten. Karácsonyék az ajánlott kerülő utakra is mostanra időzítették felújításokat, így még nagyobb lett a felháborodás. A Közlekedő Tömeg nevű Facebook-csoport Karácsonyék újabb melléfogására hívta fel a figyelmet.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2021.06.28.
XII. kerület káosz

Nem tudja a jobb kéz, mit csinál a bal: a lezárás idejére ajánlott kerülőutat is lezárta a BKK” – írta bejegyzésében a Közlekedő Tömeg nevű Facebook-oldal.

Másfél évig megközelíthetetlen a Lánchíd, ugyanis felújítása miatt június 16-án hajnalban teljesen lezárták a hidat és környékét is. A munkálatok idejére a BKK a weboldalán feltüntetett számos lehetőséget a kerülésre, melyek között a XII. kerület központját a belvárossal összekötő 105-ös buszt is a közlekedők figyelmébe ajánlották, azonban mivel menetideje jóval hosszabb, így az 59-es villamost vehetnék igénybe a közlekedők.

Alternatíva lehetne az érintett utasoknak az 59-es villamos használata. E tényt a BKK-nál is felismerték, hiszen a hídfelújítás alatti forgalmi renddel kapcsolatos társadalmi egyeztetésen a térségbe tartó utasoknak az 59-es villamost ajánlották. Azonban úgy tűnik, saját javaslatukról néhány hónap alatt megfeledkeztek: 200 méter vágány felújítása miatt június 16-ától augusztus 9-ig a villamos sem járírták a Közlekedő Tömeg Facebook-oldalán.

„Felújítják a villamosvágányokat a Nagyenyed utcában, ezért június 16-án szerdától, augusztus 9-én hétfőig az 59-es és az 59A villamosok nem közlekednek, helyettük a Széll Kálmán tér és a Márton Áron tér (Gazdagréti tér) között az 59-es pótlóbusszal lehet utazni” – írta a BKK a honlapján. A felújítás miatt egyirányúsítják a Nagyenyed utcát a Déli pályaudvar irányában. A munkaterület mellett egy forgalmi sáv járható az érintett szakaszon.

A Közlekedő Tömeg szerint teljesen elfogadhatatlan, hogy a különböző lezárások alatt a kötöttpályás közösségi közlekedés kínálná a legkedvezőbb eljutási lehetőségeket a városban, ha ezek a járatok megbízhatóan közlekednének, és helyettük nem torlódásoknak kitett pótlóbuszok járnának.

Kiemelték, hogy a vágányok átépítése ezen a szakaszon előregyártott elemek használatával történik, emiatt a helyszíni munkavégzés meglehetősen gyorsan haladhat. Az elmúlt években azonos technológiával végzett felújítások tapasztalatai alapján a szóban forgó munka kivitelezési ideje legfeljebb három hét – írja a hirado.hu.

Egy ilyen rövid pályaszakaszon majdnem két hónapot szöszmötölni, ezzel utasok ezreinek indokolatlan mértékű kényelmetlenséget és menetidő-növekedést okozva súlyos felelőtlenség, és több más hasonlóan elhibázott projekthez hasonlóan – mint az M3-as metró felújítása, a H7-es HÉV vagy a Nyugati pályaudvar indokolatlan lezárása – szintén hozzájárul a Budapest élhetőségét nagyban romboló tömeges autóforgalomhoz – fogalmaztak a posztban.

Mint ismert, hetek óta kaotikus állapotok uralkodnak a főváros közlekedésében, miután több fontos útvonalat is egyszerre kezdett el felújítani a Karácsony Gergely vezette baloldali városvezetés.

A főpolgármester a kialakult helyzet kapcsán azt üzente, hogy akinek nem tetszenek a dugók, az szálljon ki az autóból, és gyalogoljon.

 





Ezeket olvastad már?
Friss fejlemények a Titán-tragédia kapcsán: ez állhat a háttérben

Friss fejlemények a Titán-tragédia kapcsán: ez állhat a háttérben

Levideózták: rajtakapták a szexelő párt a parkban

Levideózták: rajtakapták a szexelő párt a parkban

Csak két hetet adtak az édesanyának az orvosok: búcsúznia kell a gyermekeitől

Csak két hetet adtak az édesanyának az orvosok: búcsúznia kell a gyermekeitől

Lehetetlen feladvány: az emberek 90 százaléka elhasal rajta

Lehetetlen feladvány: az emberek 90 százaléka elhasal rajta

Top hírek





Ezek is érdekelhetik



Hírlevél-feliratkozás