A rakpart Lánchíd és a Margit híd közötti szakaszának lezárása óta hatalmas a káosz Budapesten. Karácsonyék az ajánlott kerülő utakra is mostanra időzítették felújításokat, így még nagyobb lett a felháborodás. A Közlekedő Tömeg nevű Facebook-csoport Karácsonyék újabb melléfogására hívta fel a figyelmet.
Mint arról már a Metropol is beszámolt, teljes káoszba fulladt Budapest közlekedése. A lezárások és felújítások miatt, az óriási dugók mindennaposak a városban, az embereket nyugtalanítja a helyzet.
„Nem tudja a jobb kéz, mit csinál a bal: a lezárás idejére ajánlott kerülőutat is lezárta a BKK” – írta bejegyzésében a Közlekedő Tömeg nevű Facebook-oldal.
Másfél évig megközelíthetetlen a Lánchíd, ugyanis felújítása miatt június 16-án hajnalban teljesen lezárták a hidat és környékét is. A munkálatok idejére a BKK a weboldalán feltüntetett számos lehetőséget a kerülésre, melyek között a XII. kerület központját a belvárossal összekötő 105-ös buszt is a közlekedők figyelmébe ajánlották, azonban mivel menetideje jóval hosszabb, így az 59-es villamost vehetnék igénybe a közlekedők.
„Alternatíva lehetne az érintett utasoknak az 59-es villamos használata. E tényt a BKK-nál is felismerték, hiszen a hídfelújítás alatti forgalmi renddel kapcsolatos társadalmi egyeztetésen a térségbe tartó utasoknak az 59-es villamost ajánlották. Azonban úgy tűnik, saját javaslatukról néhány hónap alatt megfeledkeztek: 200 méter vágány felújítása miatt június 16-ától augusztus 9-ig a villamos sem jár” – írták a Közlekedő Tömeg Facebook-oldalán.
„Felújítják a villamosvágányokat a Nagyenyed utcában, ezért június 16-án szerdától, augusztus 9-én hétfőig az 59-es és az 59A villamosok nem közlekednek, helyettük a Széll Kálmán tér és a Márton Áron tér (Gazdagréti tér) között az 59-es pótlóbusszal lehet utazni” – írta a BKK a honlapján. A felújítás miatt egyirányúsítják a Nagyenyed utcát a Déli pályaudvar irányában. A munkaterület mellett egy forgalmi sáv járható az érintett szakaszon.
A Közlekedő Tömeg szerint teljesen elfogadhatatlan, hogy a különböző lezárások alatt a kötöttpályás közösségi közlekedés kínálná a legkedvezőbb eljutási lehetőségeket a városban, ha ezek a járatok megbízhatóan közlekednének, és helyettük nem torlódásoknak kitett pótlóbuszok járnának.
Kiemelték, hogy a vágányok átépítése ezen a szakaszon előregyártott elemek használatával történik, emiatt a helyszíni munkavégzés meglehetősen gyorsan haladhat. Az elmúlt években azonos technológiával végzett felújítások tapasztalatai alapján a szóban forgó munka kivitelezési ideje legfeljebb három hét – írja a hirado.hu.
Egy ilyen rövid pályaszakaszon majdnem két hónapot szöszmötölni, ezzel utasok ezreinek indokolatlan mértékű kényelmetlenséget és menetidő-növekedést okozva súlyos felelőtlenség, és több más hasonlóan elhibázott projekthez hasonlóan – mint az M3-as metró felújítása, a H7-es HÉV vagy a Nyugati pályaudvar indokolatlan lezárása – szintén hozzájárul a Budapest élhetőségét nagyban romboló tömeges autóforgalomhoz – fogalmaztak a posztban.
Mint ismert, hetek óta kaotikus állapotok uralkodnak a főváros közlekedésében, miután több fontos útvonalat is egyszerre kezdett el felújítani a Karácsony Gergely vezette baloldali városvezetés.
A főpolgármester a kialakult helyzet kapcsán azt üzente, hogy akinek nem tetszenek a dugók, az szálljon ki az autóból, és gyalogoljon.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre