
Kitálalt a jós: „Ha azt hiszed, mindez rossz volt, csak várj...”
Brutális hónapok várnak ránk. Ebben nem lesz köszönet!
Van, aki zenés estekkel, más új étlappal próbálja ismét megtölteni vendéglátóhelyeit, azonban egy dologban mindenki egyetértett: most minden forintért meg kell küzdeni.
Nagy károkat okozott a vendéglátósoknál a pandémia okozta holtidő. Egytől egyig mindenkinek meg kellet húzni a „nadrágszíjat”, azonban az oltási program sikerességének és az enyhítéseknek köszönhetően végre újra kikerülhetett az ajtókra a nyitva tábla.
A Metropol most feltérképezte a főváros éttermeit, pubjait, hogy milyen praktikákkal próbálják visszacsalogatni régen látott vendégeiket a szolgáltatók. A megkérdezettek nagyon várták már a nyitást, azonban az élelmiszerárak emelkedése és a mögöttünk hagyott időszak nyomai az étel- és itallapokon is visszaköszönnek majd.
– Nagyon nehéz időszak van mögöttünk – kezdte lapunknak Joci, aki az egyik, az Erzsébet körúton található Négyes-Hatos Söröző üzletvezetője. Hozzátette: lassú fellendülésre számítok, az a tapasztalat, hogy az embereknek jóval kevesebb a pénzük. A múlt szombati nyitás nálunk egy átlagos hétvégi forgalomnak számított, de azóta alig vannak. Mindent megteszünk, hogy hasonló színvonalon szolgáljuk ki vendégeinket. Sajnos a vendégkörünk korosztálya csak elvétve kapott még oltást, az idősebbek meg óvatosabbak, hiszen a járvány még nem múlt el – mondta az üzletvezető, aki jelenleg másodmagával és a napokban felvett új kollégával bonyolítja le a mostani kis forgalmat. De változás nem csak a személyzetben történt. – Az árak minden téren emelkedtek, így reagálva mi is egy egységes 10 százalékos áremelést hajtottunk végre – mondta Joci.
A pubok és sörözők mellett lapunk talált egy ikonikus, közel 25 éve működő kifőzdét, ahol nagyon várták már a 4 millió beoltott személyt, hiszen az utca kialakítása miatt a vendéglátóhelyen nincs terasz, csak beltér. – Óriási takarítás és készülődés folyt egész héten, nagyon várjuk már a vendégeket – jelentette ki Róbert, a Frici Papa kifőzdéjének üzletvezetője. Majd folytatta. – Új étlapokkal készülünk vendégeinknek, sajnos a kiesést nem tudjuk kompenzálni, de a nyersanyagok emelkedése miatt mi is egy 10 százalékos áremelkedés hajtottunk végre. Az étlap választéka nem változott, ugyanúgy maradunk a megszokott finom, magyaros ételeknél. A holtidőszakban házhoz szállítást is végeztünk, kisebb-nagyobb sikerrel. A bezárásokkal nagyon széles lett a piac a házhoz szállítások terén, rengetegen éltek ezzel a lehetőséggel, így a bevételek elmaradtak a várttól. A kifőzdébe csak vakcinaigazolvánnyal lehet betérni, amit a személyzet fog ellenőrizni.
A belváros másik felén, a Gisell Bisztróban több praktikát is bevetnek a vendégek visszacsalogatására. – Kvízjátékokat és heti kétszer élő zenés estet is tervezünk – mondta Orsolya, a bisztró üzletvezetője. Hozzátette: nekünk korábban nagy számú külföldi vendégkörünk volt, akikkel egy darabig biztosan nem számolhatunk, így a magyar vendégeket kell becsábítanunk. Bízom benne, hogy ezekkel a pluszprogramokkal nőhet a forgalmunk – bizakodott az üzletvezető, aki azt is elárulta, hogy nem volt náluk házhoz szállítás, így nagyon várták már, hogy nyithassanak.
Brutális hónapok várnak ránk. Ebben nem lesz köszönet!
Sokan értetlenül állnak a helyzet előtt, nem is alaptalanul!
Igen komoly szomszédviszályhoz vezetett egy szívesség, majd pedig egy finom visszautasítás.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre