A pandémia alatt helyenként 30 százalékkal nőtt a kerékpáros forgalom Magyarországon. Évente hazánkban 3000 kerékpáros sérül meg közlekedési balesetben, és 2021. május végéig már tízen veszítették életüket kétkerekűn. A kerékpárosoknak jelenleg nem kell KRESZ-oktatáson részt venniük, és így vizsgázniuk sem szükséges, de a biztonságos közlekedéshez elengedhetetlen a tudás. Ehhez nyújt segítséget a DUE Médiahálózat Nagy Diák KRESZ-tesztje, amit bárki ingyenesen kitölthet.
A Nagy Diák KRESZ-teszt alapvetően egy háromfordulós KRESZ-verseny, amit a DUE Médiahálózat indított immáron ötödik alkalommal, és ezidáig közel 60 ezren vettek rajta részt. A 2021-es játék egy ingyenes online teszttel startolt a napokban, amit bárki kitölthet a www.nagydiakkreszteszt.hu oldalon. A következő két fordulóban viszont már csak a legügyesebb 14 és 24 év közöttiek vehetnek részt. A szervezők két nyertest hirdetnek, egyikük térítésmentesen szerezhet autós jogosítványt, a másikuk egy robogót kap. A játék prevenciós célt is szolgál, illetve igyekszik többek közt a kerékpárral és az elektromos rollerrel közlekedők tudását fejleszteni.
A Magyar Közút Zrt. a napokban közölt statisztikái szerint 2020-ban átlagosan 17 százalékkal növekedett Magyarországon a kerékpáros forgalom. Új jelenség, hogy tavaly a hétköznapi forgalom is jelentősen megélénkült, nyáron mintegy 26, ősszel pedig több mint 30 százalékkal. A népszerűség oka egyértelmű: a kerékpáros közlekedés viszonylag olcsó, környezetbarát, gyors, és nem utolsó sorban divatos közlekedési eszközzé vált.
A kerékpáros közlekedés könnyű elérhetősége, a forgalmi dugóktól kevésbé függő, relatív dinamikus jellege, az infrastruktúra folyamatos fejlődése, továbbá a gépkocsival közlekedés és parkolás egyre nagyobb gondjai egyaránt kedveznek a kétkerekűek népszerűségének.
„A kerékpárosoknak jelenleg nem kell kötelező oktatáson és vizsgán részt venniük, márpedig a szabályok nem ismerete növelheti a balesetek valószínűségét. Nem beszélve az elektromos rollerekről, mivel azok nem szabályozott eszközök. Nincsenek járműkategóriába sorolva, ezért sajnálatos módon bárhol, – így a járdán és az úttesten egyaránt – számíthatunk a megjelenésükre, esetenként 30-40 km/órás sebességgel„ – mondta el Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK-OBB főtitkára.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre