
Gaz nő a villamos mögött, az aluljáró előtt is - mutatjuk a BKV elhanyagolt területeit
Gaz és gyom borítja a megállókat is, amiket tömegek használnak naponta.
A Metropol összeszedte a mai nap legfontosabb történéseit, változott több vonat közlekedése is. Te tudod, hogy mi színesíti 151 éve Budapest látképét?
A Siklót Széchenyi Ödönnek, Széchenyi István fiának a kezdeményezésére kezdték el megépíteni 1868-ban, alig egy évvel a kiegyezés után. Ma 151 éve, 1870. március 2-án adták át, ami óriási dolog volt, hiszen Európában a második hasonló szerkezet volt abban az időben. Az akkor még gőzüzemű Siklót nagyon megkedvelték a turisták, 1873-ban már 1,5 millió utast szállított, és a Várban 1928-ban megindult buszos közlekedés sem tudta csökkenteni a forgalmát. A második világháborúban súlyosan megrongálódott, ezért lebontották. Újraépítésére több elképzelés is napvilágot látott. Volt, aki mozgólépcsőt szeretett volna a helyére. A felújítást végül a BKV-ra bízták, majd 1986. június 4-én végre újra megnyitották Buda egyik legismertebb nevezetességét. Napjainkban az utaslétszám évi 500 ezer és 1 millió közöttire tehető, a világ minden tájáról érkező turisták sorban állnak, hogy megtekinthessék róla a pesti panorámát – már amikor nincs koronavírus-járvány...
Az ELMŰ munkálatai miatt a főváros több pontján szolgáltatások kimaradására kell számítani. A karbantartások miatt a Főtáv elzárja a távfűtést, illetve áram sem lesz a következő épületekben:
A MÁV tájékoztatása alapján:
Karbantartás miatt ma reggel 6:40-től egészen este 20:00-ig nem közlekedik a 14-es villamos a Rákospalota-Újpest vasútállomás és Káposztásmegyer, Megyeri út között. A kimaradt útvonalon pótló busszal utazhatnak.
Gaz és gyom borítja a megállókat is, amiket tömegek használnak naponta.
Életre szóló sebeket ejtett barátján a lány.
A fantom szűrét szinte lehetetlen kitenni.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre