Miért erőltetik annyira a SEO szakemberek a keresőoptimalizálás során a linképítést?

Számos vállalatigazgató teszi fel ezt a kérdést a SEO-SEM ügynökségeknek, hiszen a keresőoptimalizálásra alapból egy szükséges és költséges rosszként tekintenek, a linképítést pedig úri huncutságnak vélik.(X)



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2021.02.11.
linképítés

Nézzük meg, miért eredményez hosszú távon profitnövekedést az internetes vállalkozások számára az, ha a keresőoptimalizálás során nagy hangsúlyt fektetünk a linképítésre!

A keresőoptimalizálásnak mindig is szerves része volt a linképítés

Már a 2000-es évek elején is nagyon fontos volt a linképítés a SEO-ban, hiszen már akkor is számított az, hogy hány webhely hivatkozik egy adott vállalat URL-jére. A linképítés olyan a vállalatok számára, mint a valóságban a szakemberek esetében az ajánlás. Minél többen ajánlják, annál több ügyfele lesz a szakembernek. Minél több nívós helyről származó backlinkje van egy cégnek, annál jobban nő a megbízhatósága az interneten a keresők szemében.

Fotó: freepik

2021-ben is fontos a linképítés, de már nem lehet kijátszani a keresőket linkfarmok segítségével

Míg régen sok cégnek sikerült feltörnie a semmiből a linkfarmokon elhelyezett backlinkek segítésgével, addigra ma már csak azok használják ezt a módszert, akik nem tudják, hogy az így kitett linkek egy fabatkát sem érnek.

Jelenleg a linképítést csak úgy érdemes csinálni, ha olyan portálokra tudjuk kitenni egy-egy PR vagy Sales cikk segítségével a visszamutató linkeket, amelyeknek magas vagy legalább közepes a DA értéke. Fontos természetesen az is, hogy a webhely témája valamilyen szinten releváns legyen az adott vállalat tevékenységével.

2021-ben a linképítés két fő részre osztható

  • Nívós és a cég számára releváns portálokon vagy online magazinokban kitett PR cikkekben elhelyezett backlinkek.
  • A vállalat saját oldalán (általában a blogban) elhelyezett legalább 1000 szavas egyedi és informatív cikk létrehozása, amely annyira lehengerlő, hogy arra számos más blogger, vlogger, hírportál, fórum vagy közösségi média celeb hivatkozik a saját honlapján.
  • Ezt úgy lehet elérni, ha a referenciákkal ellátott cikket szépen tagoljuk, használunk például felsorolásokat, bekezdéseket, alcímeket, infográfokat, képeket, ábrákat és videókat is, hogy színesebb legyen a szöveg. (X)








  • Top hírek





    Hírlevél-feliratkozás