Csak kiválasztjuk, hol vásárolnánk és már látjuk is, mekkora a zsúfoltság.
Hazai fejlesztésű, ingyenes programon követhető nyomon az áruházak látogatottsága.
Két magyar cég készített egy olyan ingyenes alkalmazást, amellyel bárki napra és órára lebontva megnézheti, mikor, mekkora a látogatottság a budapesti és a Pest megyei bevásárlóközpontokban, hipermarketekben és bevásárlóparkokban - írja az Origo.
Így csökkenthető a zsúfoltság – ezzel a fertőzésveszély –, és bárki kiválaszthatja, mikor menjen vásárolni egy adott helyre, vagy hova érdemes mennie egy adott időpontban. A koronavírus-járvány idején az emberélet megóvása az első, azonban a magyar családok megélhetésének biztosításához működésben kell tartani a gazdaságot is. Ilyen nehéz helyzetben különösen sokat segíthetnek a magyar innovációk - mondta az applikáció bemutatójához kapcsolódóan György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára.
Bárki számára ingyenesen használható, online platformon tette közzé a budapesti és Pest megyei plázák, hipermarketek és bevásárlóparkok látogatottsági adatait két hazai cég. A Helix Consulting és a CBRE Magyarország által közösen fejlesztett felület egyszerűen használható, az alkalmazásában csak ki kell választani a számunkra érdekes kereskedelmi egységet.
Az alkalmazással bárki megtervezheti vásárlása időpontját, elkerülve a legzsúfoltabb órákat. Ugyanígy, ha valaki csak bizonyos időpontokban ér rá, megkeresheti, melyik hozzá közeli bevásárlóközpont a legkevésbé zsúfolt az adott időszakban. Ha csak egy bizonyos időpont felel meg a vásárlásra, megkereshető az a bevásárlóközpont, amely a vásárlóhoz közel van és a legkevésbé zsúfolt.
A felület használatával nemcsak lerövidíthető az adott áruházban töltött idő, de jelentősen csökkenthető a koronavírus-fertőzés kockázata is. Az alkalmazás december végéig folyamatosan frissül.
A jelen pillanatban Európában egyedülálló, LocSight néven futó kereskedelmi-térinformatikai szolgáltatás mobiltelefonról is használható.
Próbáld ki, ITT ELÉRHETŐ.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre