Ilyen borzalmas állapotban van az újpalotai felüljáró

Tavasz óta sem kezdődtek meg a felújítási munkálatok a XIV. és a XV. kerületet összekötő Csömöri úti felüljárón. A főváros legutóbb egy évvel halasztotta el az átadást, így leghamarabb jövő decemberben indulhat meg rajta a közúti forgalom. A környékbelieket dühíti a közlekedési káosz, amit a felüljáró hiánya okoz.



Megosztás
Szerző: Beringer Roland
Létrehozva: 2020.10.26.
XIV. kerület XV. kerület felújítás

Kilátszó vaselemek, omladozó vakolat – hónapok óta tolódik a XIV. és a XV. kerületet összekötő, Csömöri úti–Drégelyvár utcai felüljáró felújítása. Az autósok tavasz óta nem használhatják a felüljárót. Mindez megkeseríti a XV. kerületiek életét, hiszen Újpalotáról lényegében csak ezen a hídon át lehet a belvárosba jutni, a kerülőutakon pedig minden nap hatalmas a dugó. A környékbelieket dühíti, hogy csak óriási kerülővel tudják útjukat megtenni nem értik miért kell tavasz óta várni a felújításra.

Hónapok óta nem kezdődtek meg a munkálatok, Fotó: Metropol/Keresztesi Balázs

A csigatempó azért is meglepő hiszen az átjáró borzalmas állapotára rengetegen felhívták már a figyelmet, köztük olyanok is, akik tehetnének is érte, még sem történik semmi. Tüttő Kata főpolgármester-helyettes szerint is életveszélyes a felüljáró állapota. A Magyar Hírlap szerint az eredeti cél egyébként az volt, hogy a szerkezetet háromnegyed év alatt felújítják és legkésőbb jövő januárban visszaadják az autósoknak is. Nos nem, hogy az ütemtervet még a munkát sem sikerült elkezdeni. A mostani tervek szerint 2021 decemberében készülhet el a felüljáró. Tehát egy évet késik az átadás, összességében több, mint másfél évig lesz Budapest többi részétől „elvágva” a XV. kerület. A Metropol munkatársa a helyszínen járt, ahol tapasztalta, mennyire katasztrofális van a felüljáró, ahol ha rövidesen nem kezdődnek meg a munkálatok félő, hogy menthetetlen lesz.

Teljesen leromlott az átkelő állapota, Fotó: Metropol/Keresztesi Balázs

Csak a buszok használhatják

A Budapesti Közlekedési Központot (BKK) korábban azt közölte, hogy tavasszal az alépítmények külső betonfedésének eltávolításakor derült fény a híd olyan jellegű hibáira, amelyek azonnali beavatkozást igényeltek. A sérült szerkezeti elemek terhelésének csökkentése érdekében április végén soron kívül bevezették a félpályás forgalomterelést, és a zuglói hídfő környezetében nehéz állványzat kiépítésével biztosították a híd gerendáinak alátámasztását. A BKK szerint hídnak azon a felén, ahol jelenleg a buszforgalom halad biztosított az ott közlekedő járművek áthaladása.

Fotó: Metropol/Keresztesi Balázs

Halálos baleset is történt

Nemrég a Molnár Viktor utca és Drégelyvár utca kereszteződésénél óriási karambol történt. A balesetben egy 62 éves nő olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette. Bár a rendőrségi még vizsgálja a baleset körülményeit, a képek tanúsága szerint az egyik autó pont a felüljáró felől érkezhetett, ahol csak a buszok közlekedhetnek. Hiába jelzi a tábla, sok autós mégis a hídra hajt. Munkatársunk ottjártakor is haladt át autó a felüljárón, ami nemcsak a híd állapota miatt veszélyes.

Nemrég halálos baleset történt a felüljárónál, Fotó: MTI/Lakatos Péter

Bosszankodnak a környékbeliek

– Bosszantó, hogy fél éve húzódik a dolog és semmi nem történik. Nagy kerülővel jár a munkába járás. Örülnék, ha legalább tájékoztatnának minket, hogy hogy áll az ügy – mondta Marcsi

Fotó: Metropol/Keresztesi Balázs

– Nagyon nehéz a közlekedés a felüljáró lezárása miatt. Két kerülő út van, ahol elérhető a város, de ott meg óriási dugók vannak, ami a duplájára nőveli a menetidőt – mondta Gabi.

Fotó: Metropol/Keresztesi Balázs

– Borzalmas. Hatalmas kerülőket kell tenni, mert a vasút miatt nincs sok alternatíva. Emiatt minimum fél órával megnő az utazás – mondta József.

Fotó: Metropol/Keresztesi Balázs

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás