Fél évig árulta a jegyet BKK a szellemjáratra, Vitézy magyarázatot vár

A repülőtéri buszjegyekkel történt visszaélés és az ennek kapcsán a jegyautomaták ügyében kiadott tegnapi BKK-közlemény miatt Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója levélben fordult Draskovics Tiborhoz, a BKK igazgatóságának elnökéhez.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2020.10.04.
reptérbusz

Szeptember végén derült fény arra, hogy ugyan nem jár a vírushelyzet miatt, mégis lehet jegyet venni a reptérbuszra, ami köztudottan jóval drágább árszabással kapható. A BKK elnézést kért a hibáért, de még mindig lehetett jegyet vásárolni a szellemjáratra. A központ tegnapi közleményében jelezte, közel hárommillió forintba kerül a cégnek a vásárlására szolgáló funkciók deaktiválása és ugyanennyibe fáj majd a visszaállítás alkalomadtán. Ezt már nem hagyta szó nélkül Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, aki az alábbi levéllel fordult a BKK első emberéhez, jelezve, díjfizetés nélkül, 15 napos átfutási idővel joguk lett volna a 100E autóbusz COVID-19 világjárvány megjelenését követő leállítása után - vagy éppen előzetesen - a reptéri vonaljegyek költségmentes törlésére az automaták kínálatából:

Szeptember végén még kapható volt a jegy a nem üzemelő járatra (Fotó: Metropol)

„Draskovics Tibor részére Igazgatóság elnöke BKK Zrt. Tisztelt Elnök úr! Engedje meg, hogy Önhöz, mint a BKK de facto vezetőjéhez forduljak a központ 2020. október 3-án, a 100E autóbuszjárat és a hajók jegyeinek értékesítése kapcsán kiadott közleménye ügyében. Önök közleményükben ezt írják: “A Közlekedő Tömeg Egyesület közösségi oldalán megjelent bejegyzés után a Budapesti Közlekedési Központ azonnal felvette a kapcsolatot az automatákat üzemeltető T-Systemsszel, ugyanis a BKK a jelenleg működő jegyértékesítő automaták 2013-ban megkötött szerződése szerint nem tud közvetlenül, saját jogosultsággal termékeket módosítani a készülékekben. Azaz, nem rendelkezik megfelelő szintű, közvetlen hozzáféréssel az automatákat irányító rendszerhez. A szolgáltató a hét évvel ezelőtt kötött egyezmény alapján 1,4 millió forintos árajánlatot adott a gombok kiiktatására, így a Repülőtéri és a hajó jegy vásárlására szolgáló funkciók deaktiválásáért 2,8 millió forintot fizet a BKK. A gombok visszaállítása várhatóan hasonló költséget emészthet fel.” Forrás: https://bkk.hu/.../bkk-modositotta-jegyautomatak.../ Ehhez képest a BKK Zrt. és a T-Systems Magyarország Zrt. között 2013. szeptember 4-én a BKK oldaláról általam - az igazgatóság felhatalmazása alapján - aláírt, a jegykiadó automaták (Ticket Vending Machine = TVM) üzemeltetésére szóló szerződés II. 7.2. pontja a következőképp fogalmaz: “A Megrendelő annak meghatározására is egyoldalúan jogosult, hogy a TVM készülékek segítségével milyen Díjtermékeket (a fővárosi tömegközlekedés igénybe vételére jogosító jegyeket és bérleteket) kíván értékesíteni. A Megrendelő határozza meg az egyes Díjtermékek bruttó (végfelhasználói) árát is. (...) A Megrendelő az Üzemeltetési Időszakban bármikor, egyoldalú, írásbeli jognyilatkozattal jogosult a Díjtermékek árát módosítani, jogosult a díjtermékek fajtáit, összetételét módosítani, jogosult új Díjtermékek értékesítésének bevezetésére, jogosult az egyes Díjtermékek külső kialakítását, adattartalmát módosítani. A módosításokat - az Üzemeltetési díj fejében, külön díj vagy költség felszámítása nélkül - a Vállalkozó a Megrendelő erre vonatkozó írásbeli jognyilatkozatának kézhezvételét követő 15 (tizenöt) napon belül köteles bevezetni a TVM rendszerben, a TVM rendszer működését úgy módosítani, hogy a Megrendelő által közölt módosított feltételek szerint folytatódjon a működése.” Teljes terjedelemben itt érhető el. A fentiek szerint Önöknek díjfizetés nélkül, 15 napos átfutási idővel joguk lett volna a 100E autóbusz COVID-19 világjárvány megjelenését követő leállítása után - vagy éppen előzetesen - a reptéri vonaljegyek költségmentes törlésére az automaták kínálatából. A terméket mégis fél éven át, egészen most októberig nem távolították el a kínálatból és közleményük szerint ezután is csak indokolatlan költséggel tették. A 2013-ban a 300 db új jegyautomata telepítésére és üzemeltetésére vonatkozó a T-Systems Magyarországgal kötött megállapodás BKK, mint megrendelő aláírójaként kötelességemnek éreztem a fenti valótlan állításaikra nyilvánosan reagálni, különös tekintettel arra a körülményre, hogy jelentős értékre elkövetett csalás gyanúja miatt a Közlekedő Tömeg Egyesület büntetőfeljelentést is tett a BKK gyakorlata miatt, mivel Önök több mint fél éven keresztül értékesítettek 900 forintba kerülő, más járatra nem érvényes repülőtéri buszjegyeket egy olyan járatra, amely nem is közlekedett. Ezen túl a nem közlekedő dunai hajójáratokra értékesítettek hajójegyeket, ahogy erre közleményük most rámutatott. Ha Önök további milliókat fizetnek ki egy díjmentes szolgáltatásért, az további büntetőjogi tényállásokat is felvethet, érdemes lehet ezügyben tehát a BKK Igazgatóságának megvizsgálnia, mi történt pontosan. A BKK akkori vezetőjeként büszke vagyok arra, hogy a jegyautomaták üzembe állítása az addig rendszeres pénztári sorban állások megszüntetésével és a város és az agglomeráció számos pontján a 24 órás jegy- és bérletváltás lehetőségének megteremtésével áttörést hozott a budapesti közösségi közlekedés szolgáltatási színvonalában és jelentősen megemelte a BKK bevételeit, ezáltal tehát mára sokszorosan megtérült. Kérem, ne próbálják hamis visszamutogatással besározni ezt a sikeres projektet és ezzel magyarázni az elmúlt hónapok hibáit. Tisztelettel: Vitézy Dávid”









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás