RETRO RÁDIÓ

Balesetveszély! Már a biciklisek is kiakadtak a kerékpársávra





Eddig csak az autósok bosszankodtak a nagykörúti biciklisáv miatt, most már a kerékpárosok és a gyalogosok is kiakadtak. A főváros ugyanis több helyen a járdára és a zebrára terelte a bicikliutat, ami balesetveszélyes állapotokat okozott.



Megosztás
Szerző: metropol
2020.09.16. 05:50
veszély

A főváros a járványhelyzetet kihasználva még a tavasszal alakított ki biciklisávokat több helyen is Budapesten. A legnagyobb vitákat a nagykörúti kerékpárút okozta, ahol emiatt csak egy sáv maradt az autósoknak. Ez pedig folyamatos forgalmi dugókat, torlódást okozott, főként a reggeli órákban.

Az iskolakezdésre tarthatatlanná vált a helyzet, de a BKK és a városvezetés nem megoldotta, hanem inkább tetézte a problémát. A Dohány utca és a Nyugati tér közt megmaradtak a biciklisávok, így ott továbbra is egy sáv maradt az autósoknak. A Dohány utca és a Petőfi híd közt azonban a parkoló autók sávját szüntették meg a bicikliút kedvéért.

Sokan a megszűnő parkolóhelyek miatt aggódtak, de a gyakorlat megmutatta, hogy sokkal nagyobb a baj. Több helyen ugyanis a járdákra és a zebrákra terelték a kerékpársávot. Emiatt most a biciklisek és a gyalogosok is dühöngenek.

A rossz megoldás miatt nemcsak a Magyar Autóklub (nekik eddig sem tetszettek a sávok), de a Magyar Kerékpárosklub is tiltakozik.

Ez a legrosszabb megoldás

- A lehető legrosszabb megoldás volt a biciklisávot ráterelni a járdára és a zebrára, hiszen ez nagyon balesetveszélyes. Mi nem is támogattuk ezt a verziót. A kerékpárosok máris arról panaszkodnak, hogy a gyalogosok a zebránál a biciklisávon állnak vagy épp azon mennek át a villamosmegállókba. A Baross utcánál a legrosszabb a helyzet, mert ott pont a megállóból a villamoshoz tartó emberek útvonalába közlekednek a bringások, amit úgy akarnak megoldani, hogy keskenyítik a járdát, ezen viszont nem fog elférni a közlekedő tömeg. Sajnos így kódolva van a konfliktus a gyalogosok és a kerékpárosok között pedig vigyázni kellene egymásra – mondta a Metropolnak Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese.

Szélesebb járdák kellenének

Az irány jó, láthatóan beismerték, hogy az egysávos út ellehetetleníti a forgalmat. Az elterelés azonban olyan kis szakaszokon van, ami nem mondható segítségnek és megoldásnak az autósoknak, sőt így még a gyalogosoknak is megnehezítették a közlekedést. Szélesebb járdákat kellene kialakítani, például árkádosítással – részletezte a Metropolnak dr. Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke

Fotó: Metropol

Az átterelt szakaszok

  • a Rákóczi téri villamosmegálló környéke
  • a Krúdy Gyula utca és a Baross utca közötti szakasz
  • a Corvin negyed villamosmegálló előtt a Pál utca és a körút kereszteződése
  • Több balesetveszélyes szituációt is láttunk

    A Metropol munkatársa a járdára terelt szakaszon, rövid idő alatt több balesetveszélyes szituációt is látott, ahol csak a szerencsén múlt, hogy nem lett nagyobb baj. Érezhetően kevés figyelmeztető tábla és útburkolati piktogram, amely így nem hívja fel kellően a gyalogosok figyelmét, hogy itt bizony másokkal is meg kell osztani a járdát.

     





    Ezeket olvastad már?
    Orbán Viktor üzent: Na, ugye! A magyaroknak nem igazuk van, hanem igazuk lesz!

    Orbán Viktor üzent: Na, ugye! A magyaroknak nem igazuk van, hanem igazuk lesz!

    Ájultan feküdt a 8-as út mellett, mégsem segített neki senki

    Ájultan feküdt a 8-as út mellett, mégsem segített neki senki

    Jó hírt kaptak az orvosok és a háziorvosi szolgáltatók

    Jó hírt kaptak az orvosok és a háziorvosi szolgáltatók

    Senki sem akar már űrhajós, tűzoltó vagy rendőr lenni, mára az Influenszer vált álomszakmává

    Senki sem akar már űrhajós, tűzoltó vagy rendőr lenni, mára az Influenszer vált álomszakmává

    Top hírek



    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás