Hoffmann Richárd életében kiemelt szerepe van a zenének. Szinte minden műfajban megtalálja önmagát, szívéhez azonban az operett és a musicalek mellett a magyar nóta áll a legközelebb, ami számára családi örökség.
Hoffmann Richárd színművész számára nagyon fontos a kultúra. 11 évesen már gyerekszínészként dolgozott és kapcsolatba került az operettel, illetve a magyar nótával is. Azóta számos szereplést tudhat maga mögött. Most a Duna TV Jó ebédhez szól a nóta című műsorban fogja elénekelni a Kalotaszegi Madonna című film Rózsalevél című betétdalát.
– Mikor kicsiként anyukám elvitt színházba, másnap a teljes előadást visszajátszottam az óvodás csoportnak. Később az iskolában vált tudatossá, hogy ezt szeretném hivatásomnak is. Sok versmondó és énekversenyen vettem részt, aztán mondták, hogy érdemes ezzel foglalkoznom – kezdte a Metropolnak Hoffmann Richárd színművész. – Jelenleg több műfajban képviseltetem magam. A fő profilom az operett, opera, magyar nóta, de musicalt, valamit popot is szoktam énekelni. Alapvetően klasszikus hangképzést tanultam, tehát a klasszikus műfajok állnak közel hozzám, de ugyan úgy szívesen éneklek Charlie-, vagy Beatrice-dalokat – mondta lapunknak Richárd, aki azt is elárulta, hogy a kedvenc műfaja az operett és a musical.
– Nagyon szeretem a nótákat, mert nálunk ez családi hagyomány, nagyapám nagy nótázó volt. Amiért én szeretem a műfajt, az maga az érték, hogy közvetlenül tanulja az ember családtagoktól. A nóta szerintem ezért maradhatott fent és ezért kell, hogy fennmaradjon sokáig, mert kicsinek hallja az ember a nagyszüleitől és eltelik jó pár év, majd eszünkbe jut: „Hogy is volt az, amit a nagymama, nagypapa énekelt?”. Mi is elővesszük ezeket a dalokat és elkezdjük énekelni – mondta Hoffmann Richárd, aki hozzátette, hogy reméli az ő gyerekei és unokái is énekelni fogják a nótáit.
– Talán nem a fiatalok műfaja a nóta, ennek oka az is lehet, hogy meg kell hozzá érni, hogy kialakuljon az identitástudat, és hogy a régmúlt szellemiségét fontosnak tartsuk megőrizni. Amikor megérik erre az ember és vágyik rá, hogy tovább éltesse a hagyományokat, akkor válik ez lényegessé számára. Remélem, hogy sok fiatal, miután elér egy bizonyos életkort, akkor máshogy gondol majd ezekre a művekre és szeretni fogják őket – fejtette ki véleményét a színművész. – Szerintem azért szereti a közönség a nóta műfaját, mert van mondanivalója. Szokták mondani, hogy: „Sírva vigad a magyar”. Vannak olyan dalok, amik pont, hogy szomorúságukba hoznak örömöt. Más nótáktól egyszerűen jobb kedvre derülünk, ha olyanok, amiben megemlékezünk egy-egy szerelemről egy-egy barátságról, akkor pedig ez bennük a fontos.
– Én, mint magyar ember nem ismerek más nótát, csak a magyar nótát. Nyilvánvalóan vannak népdalok minden országban, amik szájról szájra terjednek, vannak magyar népdalok is, de magyar nóta az egy magyar ember szívéhez csak az anyanyelvén szólhat – mondta a színművész.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre