
Kubatov Gábor lesújtó üzenete, ezt Újpesten nem teszik zsebre
A Ferencváros elnöke nem fogta vissza magát.
A Fradi egészen hihetetlen számokat produkált.
Március második felében a Ferencváros elnöke, Kubatov Gábor bejelentette, hogy új videós tartalmakkal, felvezető és elemző műsorokkal, valamint interjúkkal jelentkeznek, hogy a mérkőzéseken túl még több élményt és minőségi tartalmat kínáljanak a zöld-fehérek szurkolóinak. Nos, azóta a Fradi egészen hihetetlen számokat produkált az új anyagokkal.
Átalakulóban van a médianyilvánosság és erre próbálunk reagálni. Arra készülünk, hogy a meccsek előtt felvezető műsort csináljunk. Ez arra lesz talán jó, hogy akik otthon nézik a televíziónál, akkor lássák a mi műsorunkat, illetve akik kocsiba ülnek és kijönnek hozzánk meccsre, az autóban tudják még nézni egy kicsit a felvezető műsort. Csinálunk meccs után egy gyors elemző műsort, másnap délelőtt pedig egy komoly elemző műsort, ahol az összes szakértőnk a benne lévő tudást megpróbálja előszedni és ezt bemutatni az embereknek.
Nos, azóta eltelt már néhány hét és egyre jobban kirajzolódik, hogy a Fradi miért épített saját stúdiót és indított élő vodcast adást.
Például a vasárnapi Újpest elleni mérkőzésről kivágott Facebook Reels és TikTok videók hétfőig több mint 307 000 megtekintést értek el ezen a két platformon (Dibusz Dénes megszólalása már 76 000-nél jár, de a TikTok-on a derbi napján készült anyag elhagyta a 110 000-et).
Az FTC saját információi szerint egy Fradi-meccs átlagos nézettsége a TV-ben valahol 200 ezer és 250 ezer néző között lehet, így megállapítható, hogy az online számok már most lekörözték a hagyományos televíziós adatokat.
Joggal merülhet fel a kérdés, hogy miért vett ilyen irányt az FTC.
A választ pedig egyértelműen a nemzetközi fogyasztási szokások átalakulásában kell keresni. Napjaink sportrajongóinak 41%-a közvetít élő sportközvetítéseket digitális platformokon keresztül (közben elemez, követőek gyűjt, stb.). Plusz a sportokat követők 32%-a - pontosabban a Z generációs rajongók (tagjai jellemzően 1997 és 2010 között születtek) 43%-a - használja a közösségi médiaplatformokat, miközben az élő sportközvetítéseket követi.
Ahol átalakulnak a fogyasztói szokások, ott ez magával hozza a bevétel eloszlás módosulását is. A legutóbbi, 2023/24-es szezonban a Deloitte Football Money League jelentése szerint a világ 20 legjobb futballklubja rekordösszegű, 11,2 milliárd eurós bevételt termelt. Ez a szám 6%-os növekedést jelentett az azt megelőző szezonhoz képest. A részleteket tekintve a kereskedelmi bevételek 4,9 milliárd eurót tettek ki (az összes bevétel 44%-a), a közvetítési bevételek 4,3 milliárd eurót (38%), a meccsnapokból származó bevételek pedig 2,1 milliárd eurót (18%). Bár a kizárólag a közösségi médiából származó bevételeket részletező konkrét adatok nem állnak rendelkezésre, nyilvánvaló, hogy a digitális platformok jelentős szerepet játszanak a kereskedelmi bevételek alakulásában. A topklubok mindenhol aktívan kapcsolatba lépnek a szurkolókkal a különböző közösségi médiacsatornákon keresztül, növelve a márka ismertségét és egyúttal jelentős bevételeket is generálnak.
Erre az ösvényre lépett rá remek érzékkel, a hazai piacon leggyorsabban a Ferencváros is ezzel az új tartalmi struktúrával és érzékelhetően a pályán kívül is letarolta a mezőnyt.
A Ferencváros elnöke nem fogta vissza magát.
Maria Belen a diszkrétebb influenszerek közé tartozik.
A Ferencváros az ősi riválisát, az Újpestet fogadta.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre