Nincs már sok kiadó hely a Forma–1-es csapatoknál 2025-re. Az Alpine-nál Jack Doohan és Mick Schumacher versenyzik az ülésért, a csapat nemrég egy privát teszten egymásnak eresztette őket.
Egyre kevesebb a kérdőjel a 2025-ös Forma–1-es mezőnyt illetően. A Mercedes, az Audi, az RB és az Alpine még rendelkezik szabad hellyel, utóbbinál egyre világosabb, hogy ketten küzdenek az ülésért. Jack Doohan tartalékversenyző, és az idén a WEC-ben szereplő Mick Schumacher csatázik egymással. A páros nemrég egy privát teszten is részt vett, ahol az Alpine összehasonlította a teljesítményüket.
A legtöbb hír arról szólt, hogy Doohan tűnt a meggyőzőbbnek és minden téren Schumacher fölé nőtt. A német F1-Insider.com újságírója, Ralf Bach azonban más információkkal rendelkezik és szerinte nem igaz, amit a többség állít. „Flavio Briatore dönt, de a végső szó az Alpine-é. Volt ez a teszt, és utána arról beszéltek, hogy Jack Doohan állítólag gyorsabb volt. Az én információim egy kicsit mások” – kezdte Ralf Bach, akinek a nyilatkozatát a Motorsport szemlézte.
Egy körön Doohan gyorsabb volt, de ő reggel ült az autóban, amikor a pálya gyorsabb volt. Mick sokkal gyorsabb volt a hosszú etapokon, szóval valószínűleg Micket választhatják. Talán előállnak azzal az ötlettel, mint korábban a Red Bull, hogy a két pilóta osztozik az ülésen.
Schumacher mellett szól, hogy 2021-ben és 2022-ben is szerepelt már a mezőnyben, akkor a Haas pilótája volt. A rutin nála van, Doohan teljesen újoncként érkezne a mezőnybe. Marketingértéke megint csak a német felé billenteni a mérleg nyelvét, ellenben a két F1-es évében Schumacher nem tudott tartósan jó eredményeket hozni, és többször csúnyán összetörte autóját. Doohan régóta vár a nagy lehetőségre, tehetsége pedig megvan az F1-hez, tavaly az F2-ben a harmadik helyen végzett az összetettben.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre