A nagy ünnepi készülődésben nem szabad elfelejteni, miről is szól valójában a karácsony és azt sem, mitől igazi egy ajándék. A PENNY reklámfilmjében kibontakozó megható történet pont erre emlékeztet: a közös emlékek, a családi hagyományok vagy akár egy gyermekkori íz generációkat összekötő szerepére.
Karácsonyi reklámjával az üzletlánc az ünnepi készülődés és ajándékozás hétköznapi, emberi oldalára akarja irányítani a figyelmet. Arra, hogy mit jelent meglepni a másikat; hogy mi adja az igazi értékét egy ajándéknak; és hogy a közös családi emlékek és „tradíciók” mennyire meghatározóak, mennyire részét képezik az ünnepnek.
A karácsony egy meghitt pillanat, amit a családunkkal, a szeretteinkkel töltünk együtt; ilyenkor kicsit mindannyian visszaröpülünk az időben, a saját gyermekkorunk karácsonyait is megidézzük. Ugyanakkor az egész ünnepi készülődésnek van egy titokzatossága és izgalma. Ennek a hangulatát is szerettük volna megjeleníteni a filmben
– fogalmazott Varga Noémi, a PENNY stratégiai marketing osztályvezetője.
A történet szerint egy testvérpár véletlenül rábukkan egy régi receptkönyvre, és benne egy fotóra, melyen édesanyjuk – még kislányként – épp bejglit készít a nagymamával. A gyerekek a nagyi receptje alapján titokban elkészítik a finomságot, és ezzel az ajándékkal lepik meg édesanyjukat, felidézve számára a gyermekkort, a régi karácsonyok emlékét.
A hétköznapi, mégis érzelmekkel teli, mindenki által megélhető történeten keresztül a PENNY az apró emberi gesztusok, az összetartozás, a generációkat összekötő emlékek és a közös élmények fontosságára emlékeztet. A reklám meghitt hangulatát tökéletesen egészíti ki az alatt hallható dal, amelyet, a Punnany Massif énekese, Meszes „Meszka” Balázs énekel. A nosztalgikus hatáshoz az is hozzájárul, hogy a receptkönyv, nem a forgatás kedvéért összeállított és legyártott gyűjtemény, hanem valóban családi örökség, amitől a film a karácsony és a készülődés mellett, szeretteink emlékéről is szól. Éppen úgy hat és „működik", ahogyan a bejgli íze felidézi a gyerekkori karácsonyokat a főszereplő anyuka számára: a történet egy asszociációsort indít el az emberben, a régmúlt karácsonyok és emlékek felé tereli gondolatait, így segít ráhangolódni az ünnepre.
Az elmúlt években a PENNY komoly megújuláson ment keresztül, amit ez a reklámfilm is tükröz, hiszen eddig Magyarországon nem készült karácsonyi filmje az áruházláncnak. A reklám december 1-től került adásba és rövidebb változatai is futnak konkrét termékajánlatokkal. A közösségimédia-felületeken további tartalmak is megjelennek és promóciós aktivitás is indul majd.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre