A különleges koncepciójú, sokféle műfaj kereszteződésében elképzelt program Liszt egyházzenei munkásságát állítja fókuszba. Orgonaművek, improvizált tételek, népzene és vallásos népénekek reflektálnak egymásra.
Amikor a romantika korában új inspirációs források felé fordultak az alkotók, Liszt is komoly érdeklődést mutatott a kor zenei nyelvétől eltérő kultúrák iránt, legyen szó középkori egyházzenéről vagy épp a cigányok zenéjéről; a mai értelemben vett hagyományos népzenével – vagy ahogy Bartók szerette nevezni: parasztzenével – még nem találkozott. Szakrális zenéjében Liszt a gregorián örökségére éppúgy szívesen támaszkodott, mint a reneszánsz vagy a barokk korszak kiemelkedő egyházzenei alkotói, például Lassus vagy Johann Sebastian Bach műveire.
Fassang László és Szokolay Dongó Balázs évek óta játszanak együtt, közös produkciójuk megingathatatlan bázisát ezúttal is az improvizáció teremti meg. Hozzájuk csatlakozik Bolya Mátyás és Bolyki Sára. Előbbi a népzenei gesztusok kreatív alkalmazójaként, Bolyki Sára pedig a népzene és a jazz határterületein bátran kísérletező énekesként vált ismertté.
Időpont: október 16., 20 óra
Helyszín: Zeneakadémia (1061 Budapest, Liszt Ferenc tér 8.)
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre