Nem csak a Magyar Pavilon formavilágához, de a dubaji öltözködési normákhoz és a helyi időjáráshoz is alkalmazkodnia kellett a formaruháknak, melyeknél fontos szempont volt, hogy tartós viselet is legyen.
2021. október 1-jétől fél éven át a világ Dubajra fókuszál: megnyílik a 25 millió látogatót vonzó Expo 2020 Dubai, ahol hazánk a makoveczi szellemiséget idéző Magyar Pavilonnal képviselteti magát, középpontban az egyedülálló magyar gyógy- és termálvízzel.
A 60 fős magyar csapat különleges formaruhákban lesz jelen a Dubaji Világkiállításon, melyet a pályázat két győztese, a THEFOUR (Miovác Márton és Gálvölgyi Anett), valamint az Elysian (Bódis Boglárka) álmodott meg.
A csütörtöki bemutatón Miovác Márton mesélt a különleges kihívásról, melynek végeredményei egyszerre modern, figyelemreméltó, elegáns és mégis lezser öltözékek.
„Az egész tervezési folyamat szkeccselések helyett információgyűjtéssel indult. Minden tudnivalót begyűjtöttünk a Magyar Pavilonról, hiszen annak formavilága határozta meg a ruhák látványvilágát. Majd a dubaji öltözködési normákat vettük górcső alá, mely komoly megkötésekkel bír az alak kihangsúlyozása, a térd, a könyök és a dekoltázs láthatósága terén. S persze a színek és az anyagok kiválasztása is kihívás volt” – árulja el a divattervező.
„Eleinte kizárólag kékben gondolkodtunk, de végül izgamasabbnak találtuk a sokszínűséget, a fehér figyelemfelkeltő erejét, a rozéarany eleganciáját, s persze a petrolkék mellett egy különleges árnyalatú sötétkék adják a végső színvilágot. A magyar zászló színei a kollekciót kiegészítő Tisza-cipőkön jelennek meg” – mesél a színekről Miovác Márton. Majd így folytatja: „Anyaghasználatban egy speciális viszkóz-poliészter-elasztán keverékre esett a választás, mely egyszerre könnyű, szellős, hosszú távon is kényelmes viselet, s nem utolsósorban jól tisztítható.”
Miovác Márton a Metropolnak elárulta: mivel a Magyar Pavilon személyzeténél nem lehet táska, ezért az öltözékbe egy zsebet rejtett el a nélkülözhetetlen holmik számára. Nagyszerű munkát végzett, melyet mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy lehetetlen kiszúrni a női modelleken látható ruhaköltemények rejtett tárolóját.
A különleges megjelenés a kiszolgálószemélyzet, így a séf, a pincérek és az épület kezelőinek öltözködésében is visszaköszön. Utóbbiak a szintén győztes pályázó, az Elysian márkanév mögött álló Bódis Boglárka munkái. Miovác Mártontól megtudtuk: a sikeres tervek után a végső eredmény tökéletes összhangjának érdekében összedolgoztak a divattervezők. A hazai gyártásban készült végeredmény magáért beszél.
Az Expo 2020 Magyarország ügyvezetője, Tóth Andrea a csütörtöki sajtótájékoztatón elmondta, azt szerették volna, hogy a formaruhák is illeszkedjenek a pavilon szellemiségéhez, a magyar megjelenés tematikájához és arculatához. A tervező csapat kiváló munkát végzett, olyan ruhákat alkotott, amelyek nem csak elegánsak és szépek, de egyediek is, és tökéletes kiegészítői a képviselni kívánt értékeknek. Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója hangsúlyozta, ügynökségük nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a kulturális és a turisztikai ágazatokkal együttműködésben pozitív hatást gyakoroljon az országimázsra és hazánk turisztikai vonzerejére. „A világkiállításon való magyar megjelenés turisztikai, gazdasági és diplomáciai szempontból egyaránt egyedülálló lehetőség, továbbá kiváló alkalom, hogy hazánk bemutassa a látogatóknak országunk hagyományait, kreativitását és nemzeti kultúráját. Megtiszteltetés, hogy szakmai partnerként támogathattuk a magyar vonatkozású események megvalósulását, továbbá szakmai támogatást nyújthattunk a hazánkat képviselő tervezők és a kiállítás formaruháit tervező márkák kiválasztásában.” – fogalmazott Bata-Jakab Zsófia.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre