Másfél hete tart az Anonymous-ügyként elhíresült botrány, amelyben egy álarcos alak hívta fel a sajtó figyelmét, hogy Cseh Katalinhoz köthető cégháló több mint 4,7 milliárd európai uniós támogatást nyert el.
A portálon megjelent cikk után, miután bemutatták, hogy a Momentum EP-képviselője lehet az álarcos alak által emlegetett politikus, a Pesti Srácok feltárta a céghálót, aminek tagjai egy telephelyre vannak bejelentve, majd később az is bebizonyosodott, hogy az Uniós forrásokhoz való hozzáférés érdekében egyszerre is váltanak gyakran telephelyeket. Ennek a céghálónak a tagja a Holotech Hungary Kft. is, amelynek tulajdonosa egy hasonló nevű svájci cég, a HoloTech Switzerland AG - írja a Bennfentes.hu.
Miután a Cseh Katalin ügyvezetése alatt álló Pannónia Nyomda Kft. éppen hologramos technológiára pályázott az európai uniós forrásokból és nyert is 68 millió forintot – belevéve a pályázati anyagba, hogy ez a technológia majd milyen jól fog jönni a 2024-es budapesti olimpián, amit végül a Momentum gáncsolt el – megnézték a svájci hologramos technológiával foglalkozó cég honlapját, ahol a hírek között rátaláltak, hogy a cég már 2013-ban kifejlesztett egy hologram gépet.
Majd három évvel később, Cseh Katalin szignójával egy hologramos technológia kifejlesztésére adott be pályázatot egy másik cég, ami talán véletlenül éppen ugyanarra a telephelyekre van bejelentve (Vác és Szirák), mint a svájci cég magyar vállalata, a Holotech Hungary Kft. És ahogy azt már korábban megírtuk, a Holotech Hungary Kft. ügyvezetője, és a HoloTech Switzerland AG elnök-vezérigazgatója ugyanaz a Lakatos Viktor, akinek az érdekeltségi körébe tartozó IPRESS Center Kft. 2012-ben megvásárolta a Veszprémi Nyomda Kft-t és a tisztségviselők között megtalálható volt Cseh Tibor (a momentumos politikus édesapja) és Lakatos Viktor neve is.
Ráadásul a pályázati anyagban a Pannónia Nyomda Kft. azt állította, hogy ez egy teljesen új technológia, amely eddig nem létezett.
A támogatást is ezért nyerhették meg, hiszen alapvető feltétel volt, hogy egy új technológia szülessen.
Hogy a két technológia között mennyi az egyezés, nem a mi tisztünk eldönteni, azonban az a megfogalmazás, hogy „a piacon még nem szolgáltatás és termék kifejlesztése és piacra vezetése”, valahogy sehogy sem állja meg a helyét.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre