A kitartóbban és gyorsabban futó diákok jegyei jobbak bizonyos tantárgyakból – állapította meg egy nemzetközi kutatócsoport, amit a Genfi Egyetem tudósai vezettek.
A sport fejleszti a munkamemóriát, a lényegre fókuszálást és segíti a többféle feladat egyidejű végzését (multitasking). Azt vizsgálták, vajon a testi edzettség valóban összefügg-e a gyerekek iskolai teljesítményével. Összesen 198 fiút és lányt, 8 és 12 év közötti genfi általános iskolást kértek fel a kutatáshoz.
Edzettségük felméréséhez olyan futótesztet végeztettek velük, ahol egy húszméteres szakaszon egyre gyorsabb tempóban kellett szaladniuk oda és vissza, a teljes kimerülésig. Ezután kilenc kognitív feladatot oldottak meg a gyerekek, többek között számsorozatot kellett megtanulniuk, számokat és betűket kellett növekvő sorrendben összekötniük, vagy nagyon gyorsan felvillanó színes formák láttán a lehető leggyorsabban megnyomni a megfelelő szín- vagy formabillentyűt.
A kutatócsoport az eredmények alapján arra következtetett, hogy a testi edzettség összefügg a munkamemóriával és a gondolkodásbeli rugalmassággal.
A következő lépésben összehasonlították a gyerekek matematikai és francia nyelvi jegyeit. Ebből megállapították, hogy statisztikai összefüggés van a szív- és érrendszeri fittség, a gondolkodási rugalmasság és a matematikából, a francia nyelvtanból, helyesírásból és szókincsből szerzett jegyek között. Ez a hatás azonban nem mutatkozott meg a szövegértés és a fogalmazás esetében. Ennek egyik oka az lehet, hogy a szövegek és az írások értékelése több szubjektív tényezőtől függ, mint a matematikai és nyelvtani feladatoké.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre