A biztosítók is gyorsan reagáltak a koronavírus második hullámára. Fókuszba került az online ügyintézés, bár azt tapasztalják, hogy a személyes kapcsolat nem váltható ki a virtuális térrel.
A koronavírus új termékeket generált a biztosítási piacon, de a helyzet korántsem csak rózsás, hiszen ugyanakkor a korábban népszerű szolgáltatások mellőzötté váltak. A Generali friss felmérése megmutatta, hogy a személyes tanácsadókban bíznak jobban az ügyfelek.
A 18-65 év közötti megkérdezettek 59 százaléka nyilatkozott úgy, hogy internetes felületeket használ biztosítási ügyeinek kezelésére, köztük pedig a budapesti, magas iskolai végzettségű, 30-39 éves férfiak vannak a legtöbben. Személyes tanácsadásra legnagyobb arányban az idősebb, 50-65 év közötti korosztály támaszkodik, de a fiatalabbak is igénylik. A megkérdezettek 91 százalékának kifejezetten jó tapasztalatai vannak a tanácsadókkal való együttműködés kapcsán, miközben csupán 4 százalékuk számolt be csalódottságról.
„Számos változással szembesültünk az elmúlt hónapokban a biztosítási piacon, ugyanakkor az átmeneti stagnálás után növekedést tapasztaltunk, ami továbbra is azt mutatja, hogy igény van a biztosításokra, a tanácsadóink munkájára. Az életbiztosítások esetében 2020 második negyedévében, mind a piacon, mind pedig biztosítónknál növekedést tapasztaltunk a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. A gépjármű- és lakásbiztosítások esetében is ugyanezt a pozitív tendenciát tapasztaltuk. Ezzel együtt a tanácsadói szerepkör is átalakult és sokrétűbb lett, hiszen miközben gőzerővel dolgozunk a fejlesztéseken és a digitalizáción, egyértelműen felértékelődött a személyes kapcsolattartás, a szakértelem és a hitelesség. Tanácsadóink arról számolnak be, hogy nőtt a telefonos vagy videós egyeztetések időtartama az elmúlt hónapokban, és az ügyfelek sok esetben nem konkrét kérdésekkel fordulnak hozzájuk, inkább a bizonytalanságukra keresnek gyógyírt” – mondja Márta Róbert, a Generali Biztosító értékesítési területért felelős igazgatósági tagja.
a megoldásra koncentrál.
elsőszámú feladatának az ügyfél számára legmegfelelőbb konstrukció kiválasztását tekinti.
könnyen elérhető.
mindig lehet rá számítani.
megértő
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre