„A bejelentett hibát felvettük a javítási listánkra” – írta 2021. júniusában a jarokelo.hu-nak a Budapest Közút Zrt, miután az panaszt nyújtott be a Corvin-negyed aluljárójának beázása miatt – derítette ki a Metropol. Kiábrándító, hogy csak most vették fel a javítási listára, miközben évek óta tart a beázás. Ráadásul a földön tócsa keletkezik, amit kerülgetni kell. Azt is megtudtunk, hogy a Fővárosi Önkormányzat biztosítja a forrást a Budapest Közút Zrt. részére, aki abból a vélhetően kevés összegből látja el kis kapacitás mellett az üzemeltetési és műszaki feladatokat.

Borzasztó állapotban van az aluljáró Fotó: KD Metropol

Borzasztó állapotban van az aluljáró (Fotó: KD Metropol))

 

A gyalogosok már többször panaszkodtak, mégsem történt semmi

Legutóbb a Járókelő blog szerzője jelezte a krónikus beázást idén májusban. Akkor ő ezt a választ kapta az illetékestől az üggyel kapcsolatban. Persze azóta sem történt semmi.

„A 00083403 számú bejelentésben szereplő Bp. VIII. Corvin negyed aluljáró üzemeltetése, fenntartása a Budapest Közút Zrt. feladatai közé tartozik. Az illetékességünkbe tartozó üzemeltetési, fenntartási feladatokat a Fővárosi Önkormányzat által biztosított források erejéig a műszaki, és gazdaságossági szempontok alapján a rendelkezésre álló kapacitási lehetőségeinkhez mérten folyamatosan végezzük. A bejelentett hibát felvettük a javítási listánkra.”

Az M3 metróvonal felújítása során, minden metróállomást akadálymentesítenek

A Metropol megkereste a BKV Zrt-t, a cég arról tájékoztatta lapunkat, hogy a BKV Zrt. a metrófelújítás terhére, az eredeti vállalásán túl egyes aluljárók részleges akadálymentesítését is megoldja majd, így a Dózsa György út, Nyugati pályaudvar, Corvin-negyed, Nagyvárad tér, Népliget állomásoknál hagyományos felvonók beépítésével segíti a közlekedést.

A közleményből azonban nem derült ki, hogy az akadálymentesítés jelenti-e az egész aluljáró rekonstrukcióját is egyben, amire a Corvin-negyednél nagy szükség volna.

A jegyautomata működik, de az utazó közönségből senki nem vállalja be, hogy a nyakába essen az eső, inkább sorban állnak egy másik gépnél. Fotó: KD Metropol

A jegyautomata működik, de az utazóközönségből senki nem vállalja be, hogy a nyakába essen az eső, inkább sorban állnak egy másik gépnél. (Fotó: KD Metropol)

 

Életveszélyes és gyomorforgató körülmények, megkérdeztük a budapestieket

„Ha sokáig ázik még a plafon, félő, hogy a vakolat is hullani kezd. Nem is tudom, mi történne, ha ráesne valakire, egyáltalán milyen következménye lenne annak” -mondta egy Ágnes nevű járókelő.

„Szerintem nevetséges, hogy még mindig ott tartunk, hogy beázik egy aluljáró ilyen szinten. Pedig nem árvízszerű esőzések voltak, csak egy egész napos szemerkélés, és máris bokáig állunk a szmötyiben” -jegyezte meg egy Luca nevű hölgy.

Éva, az egyik bolt eladója is nyilatkozott lapunknak: „Mindig beázik, ha esik az eső, már évek óta ez van. Anno nehéz dolgokat vittek itt az aluljáró fölött és a mennyezet nem erre volt kitalálva, egész egyszerűen nem bírta. Mostanra teljesen szétment.”

„Leginkább a lépcsőknél ázik be, ott mindig áll a víz, mivel a lefolyók el vannak dugulva” -mondta Zsuzsa, aki WC-s néniként dolgozik az aluljáróban.Egy-két évente azt tisztítani kéne, de én meg nem láttam olyat, hogy ezzel bárki foglalkozott volna” -tette hozzá.

 

A videón jól látható, ahogy csöpög a plafonból a víz, a padlón pedig egyre csak nő a tócsa: