
Így pletykáltak a nők Budapesten a XX. században! – Képgaléria
Budapest pletykás pillanatai 1930-1980 között.
Már több mint egy évszázada utazunk velük. Hogyan néztek ki a villamosok száz évvel ezelőtt? Képgalériánkból megtudod.
Szinte Budapest jelképévé váltak a sárga villamosok. A városokon belüli közforgalmú közlekedés kialakulása a XIX. század közepétől kezdődött. Részben ekkorra alakult ki olyan területű és lakosságú város, ahol a lakosoknak igényük lett a gyorsabb közlekedésre. Ma már szinte mindennaposnak számítanak a kötött pályán közlekedő villamosok. De vajon hogyan nézhetett ki a villamos száz évvel ezelőtt?
Mára a villamos egyre inkább elterjedt, szinte kultikussá vált Budapesten. A 47-es villamos 1953 óta köti össze a Budafokot a Móricz Zsigmond körtérrel, küllemben és útvonalukban is sokat változtak azóta. Hasonlóan fontos szerepe van a sokszínű budapesti lakosságot is szállító 4–6-os villamosnak, ami az Újbuda Központot, a Móricz Zsigmond körteret és a Széll Kálmán teret köti össze.
Nem csupán a szerelvények, de a kötött pályák és az útvonalak is sokat változtak az idők folyamán. A századforduló elején még gyakoribb volt a lovaskocsis közlekedés, a nagyvárosok megjelenésével ezzel együtt jelentek meg az autóbuszok és villanyvonatok.
Az alábbi képgaléria az elmúlt 100 évből mutat be villamosokat. Érdekesek a változások!
Budapest pletykás pillanatai 1930-1980 között.
Sokkolta a szemtanúkat a herceghalmi horrorbaleset.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre