
Tragédia a családi horgászaton: holtan találtak rá a 13 napja eltűnt kisfiúra
A gyermek egy családi horgászat során a folyóba zuhant.
Alig több mint másfél év alatt készült el, mégis világszenzáció lett – 130 éve kezdődött az M1-es metró építése, amely ma is rója a síneket Budapest szíve alatt.
1894. augusztus 13-án egy páratlan vállalkozás vette kezdetét Budapesten: megindult a kontinens első föld alatti villamosvasútjának építése az Andrássy út alatt. Az M1-es metró, ahogy ma ismerjük – vagy ahogy a köznyelvben élt: a Kisföldalatti – mára teljesen megszokott látvány a fővárosban, vagy inkább alatt.
1896. május 2-án, alig másfél évvel az építkezés kezdete után, Ferenc József császár jelenlétében ünnepélyesen átadták a Kisföldalattit, amely hatalmas szenzációnak számított, hiszen akkoriban a fővárosban lóvasút közlekedett a villamos helyett, gőzhajó pöfögött a Dunán és a biciklisek is a kockakövön zötykölődtek.
A vasútvonalat a német Siemens & Halske cég építette, az akkori legkorszerűbb technológiával. A szerelvényeket villanymotor hajtotta, és az alagutat is szinte teljes egészében a forgalmas Andrássy út alatt alakították ki. Mivel a jármű mindössze néhány méterrel a földfelszín alatt közlekedik, így elkerülték a mély alagútfúrás technikai nehézségeit.
A kezdeti vonal tizenegy megállót tartalmazott – ezek közül sok, mint például az Oktogon vagy a Bajza utca, még ma is működik. A szerelvények pedig sárga színnel jelentek meg – ez a hagyomány a mai napig él, a modernizált szerelvényeken is.
Galériánkban most bemutatjuk, hogyan épült a Kisföldalatti 130 évvel ezelőtt!
A gyermek egy családi horgászat során a folyóba zuhant.
A kertek tavasszal virágba borultak, a titkok életre keltek.
A halálos balesetet okozó sofőrt letartóztatta a rendőrség.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre