![](https://cdn.metropol.hu/2025/02/-bXETPF06_KiZqxjIARGWbF6ZzqQMi0pEagtHF6rsUE/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzZlNjdmMTYxYjhkYTRiODlhODM3YTdkNWVlMmRiZjlk.png)
Magyar Péter feldühödött, amikor a tőzsdei trükkjeiről kérdezték
Fenyegetőzött és ott akarta hagyni a stúdiót.
Az autósok kiakadtak a bejelentéstől. A metróbuszok biztosan dugókat okoznának.
Metróbuszok indulhatnak hamarosan Budapesten - jelentette be a minap Facebook oldalán Karácsony Gergely. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) terveiről sok nem derült ki. Csak annyit közöltek, hogy adatalapú tervezési technikával dolgozták ki a terveket és a cél a külső kerületekben lakók közlekedésének a felgyorsítása.
Nagy vitát váltott ki a bejelentés, sokan a káoszt látják benne, nem a fejlődést. Az autósok attól tartanak, hogy a program hatására még nagyobb dugók alakulnak ki a fővárosban. A közösségi médiában, a BKK és a főpolgármester posztja alatt is többen is az aggodalmukat fejezték ki, hogy a tervezett buszjáratok miatt sávokat vesznek el az autóktól, ami jelentős torlódáshoz vezethet. Többen kifejtették, hogy elsődleges lenne az utak állapotát javítani, mintsem új buszvonalakat indítani.
A részletekről semmit sem árult el a főpolgármester, közbeszerzés még nincs kiírva, így azt sem lehet tudni, hogy milyen útvonalakon fognak járni ezek a buszok.
Az a helyzet, hogy ezek egyelőre tervek és nem nagyon látok itt konkrétumokat, ezért nehéz beszélni róla
-mondta lapunknak Kőrösi Koppány városfejlesztési szakember.
A szakember szerint a problémát ebben az esetben is, ahogy a biciklisáv esetében is, az okozza, hogy Budapest közúthálózata leterhelt.
Igazából nem tudom, hogy honnan jött nekik ez az ötlet, mert hogy a közút hálózata Budapestnek az továbbra is leterhelt, nem tudom, hogy hol gondolják ezt. Valahogy úgy képzelték el szerintem, mint a biciklisávokat, amit ugye elkarózgattak. Ha elkarózgatnak kétszer egy sávot, mert ugye ennek a metrópótló busznak az lenne a lényege és az értelme, hogy jóval olcsóbb ilyet csinálni, mint villamos pályát vagy különösen olcsóbb, mint metró pályát vagy gyorsvasúti pályát. A metrót azt vagy kéregben kell vinni vagy alagútban fúrni, a gyorsvasúti pályát azt meg erősebbre is kell építeni, mint a villamosnak a pályáját. A lehető legolcsóbb megoldás az valóban ez a dél-amerikai stílusú metróbusz. Túl azon, hogy abszolút tájidegen vagy életidegen Budapesttől, de azt mondja az ember, hogy szegény ember vízzel főz, nézzük meg, próbáljuk meg. De hova? Hova teszünk kettő sávot? A külvárosi utak azok két sávosak jellemzően, nagyon kevés 2x2 sávos utunk van.
- magyarázza a szakember.
Elmondta: a külvárosból a belvárosba nem vezetnek többsávos utak, ahol ezt meg lehetne oldani. Ha egy ilyen ötlet megvalósul, akkor annak az is lehet a következménye, hogy egyszerűen fogják magukat és egy utat lezárnak és mostantól kezdve ott fog járni a metróbusz. De akkor is felvetődik a kérdés, hogy hogy fog bejönni a belvárosba, melyik utakon?
Merthogy sugárútból egyébként Budapesten nincsen sok: van nekünk egy Váci utunk, van nekünk egy Rákóczi utunk, van egy Andrássy utunk, van a Kerepesi egy Soroksári utunk. Ha megnézzük ezeknek a belső szakaszait, sehol nincs hely plusz 2 sávnak.
A szakembernek fenntartásai vannak a terv kivitelezhetőségével, mert részleteket ugyan nem tudunk, de bárhonnan nézzük, oda lyukadunk ki, hogy Budapestnek a közútszerkezete, közút-hálózata fejletlen és bármelyik út elvétele, vagy sáv elvétele torlódásokat okozna.
Kőrösi hozzátette:
Úgy látom, hogy ez egy ilyen pótcselekvés, amit a Karácsonyék csinálnak. Észrevették, hogy a tömegközlekedés fejlesztésre szorul. Ez önmagában üdvözlendő hír. Az elmúlt években annak dacára, hogy minden eszközzel próbálták ellehetetleníteni az autós közlekedést, a BKV-t igénybe vevők aránya az összes közlekedő között csökkent, az autósok aránya pedig jelentősen nőtt. Az emberek inkább autót használnak, mert annyira rossz a tömegközlekedés, hogy nem érnek oda sehova se.
Karácsony Gergely terveire reagált Szentkirályi Alexandra is. fővárosi Fidesz–KDNP frakcióvezetője a közösségi médiában kifejtette, hogy szerinte egy látszatintézkedésről van szó.
„Mi lesz a következő? A lábvillamos? A trolibicikli? A HÉV-roller?”
– írta.
Kihangsúlyozta: nem azzal van a baj, hogy új buszjáratok indulnak, hanem azzal, hogy a Városházán is érzik: ez azért nem valami nagy teljesítmény. Hozzátette: „még tovább rontottak a képen ezzel az elnevezéssel, a buszból nem lesz metró.”
Külön rendelet szabályozza a BKK hálózati változtatásokat. Ez szerint minden változtatást 60 nappal korábban meg kell kapjon a főváros. Ez most nem történt meg: sem a közgyűlés, sem a szakbizottság nem kapott tájékoztatót. Vitézy Dávid levélben kérte meg Karácsonyt, hogy legalább a közlekedési szakbizottságnak küldje el a terveket és nem utolsó sorban tartsa be a rá nézve is kötelező jogszabályt.
Fenyegetőzött és ott akarta hagyni a stúdiót.
A sima nyugdíjakkal együtt a 13. havi nyugdíj is érkezik.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre