
Mennyi az ideális partnerek száma? - a szakértő válaszol!
Egy tanulmány lerántotta a leplet a rejtélyről.
Attól félt, hogy soha többé nem fog tudni beszélni.
Beth Riehle 35 évesen sikeres karriert épített fel egy belsőépítészeti boutique hotelben Austinban, ahol bartenderként dolgozott és koktélokat tervezett a bár számára. Azonban 2023 decemberében folyamatos migrén gyötörte, ami nem múlt el. Hamarosan fájdalmat érzett a fülében és az állkapcsában, a nyelve elszíneződött, és egyre nehezebben evett. Kezdetben az állkapocsízületi problémáinak és a fogcsikorgatásának tulajdonította a tüneteket, ám háziorvosa fül-orr-gégész szakorvoshoz irányította.
Az első vizsgálaton az orvos azonnali biopsziát javasolt. A szövettani vizsgálat megerősítette a diagnózist: laphámsejtes karcinóma, a nyelvrák leggyakoribb típusa. Beth két kezelési lehetőséget kapott: a daganat eltávolításával járó műtétet, ami maradandó hatással lett volna a beszédére és nyelési képességére, vagy kemoterápiát és sugárkezelést. A nő végül az utóbi mellett döntött – írja a People.
Bár júniusban befejezte az első kezelési ciklust, szeptemberben ismét erős fájdalmai lettek. Egy újabb CT-vizsgálat során kiderült, hogy a rák ellenállt a kezelésnek, és egy új daganat alakult ki. Orvosai teljes nyelveltávolító műtétet javasoltak, amelyre 2024. november 26-án került sor. A 12 órás operáció során a nő nyelvének 80 százalékát eltávolították, majd a lábából vett izomszövettel pótolták.
Beth attól félt, hogy soha többé nem fog tudni beszélni, de amikor a műtét után először próbált megszólalni, meglepetésére a hangja még mindig létezett. Bár a beszédképessége megváltozott, és egyes hangokat nehezen ejt ki, folyamatosan dolgozik a kiejtésén. Fizikoterápiára és beszédterápiára jár, és egyelőre csak táplálkozási szondán keresztül tud étkezni.
Felépülése során Beth a TikTokon kezdte megosztani történetét. Kész csoda, hogy az öltözködős-beszélős videói segítettek neki legyőzni a kiejtése feletti félelmét, és hamarosan egyre több követőt szerzett. Jelenleg több mint 63 000 követője van, és rengeteg üzenetet kap másoktól, akik hasonló helyzetben vannak.
Ilyen az, amikor a közösségi média nem öncélú vagy termékmegjelenítő, -népszerűsítő, hanem valóban támogató.
Egy tanulmány lerántotta a leplet a rejtélyről.
Nemrég hazatért a konklávé után.
A legújabb trend túlmegy minden határon.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre