Egymásnak adják a kilincset a roller szaküzletekben, hogy tudnak-e biztosítást kötni valahol. Új időszámítás kezdődött a hazai rolleresek életében: idén július közepétől bármikor megállíthatják őket a rendőrök és igazoltathatják, mert kötelező biztosítással kell rendelkezniük.
Nyár közepétől, július 16-ától azok az e-rolleresek, akiknek az új jogszabályban jelölt rollerük van, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötniük. A biztosítás összege 5 ezertől 15 ezer forintig terjed, attól függően, melyik biztosítóra tesszük a voksunkat, milyen szolgáltatást igényelünk. Egy kicsit rendőrt játszottunk: megállítottuk és megkérdeztük a rollereseket, megkötötték és kifizették-e már „az éves kötelezőt”.
Noha a KRESZ-módosítás még várat magára, ám az e-rollerekre érvényes szabályok már élesítve vannak. Eszerint azoknak az e-rollereseknek kell fizetniük kgfb-biztosítást minden évben, akiknek a járgánya többet nyom, mint 25 kilogramm, a tervezési sebessége pedig eléri a 14 km/órát, illetve amelynek a saját tömege nem éri el ugyan a 25 kilogrammot, ám a tervezési sebessége meghaladja a 25 km/órát.
Úgy tapasztaltuk, egyelőre a rendőrök még nem szólították le a rollereseket, helyettük megtettük viszont mi! Meglepetésünkre egyikük már több hónappal előtte megkötötte a biztosítást. „Én már rég megkötöttem, mert ez a roller képes százzal is menni. Nekem 5400 forint évente a díja, de szerintem megéri. Bármilyen baleset van, csak van egy biztosításom! Szerintem jó ötlet volt bevezetni a rollerekre” – árulta el az épp munkába siető Béla.
Róbertet bevásárlás előtt sikerült leszólítanunk. Ő már nem volt olyan előrelátó, mint Béla, sőt! Az utolsó pillanatban kötötte meg a rollerbiztosítását.
Én hirtelen tudtam meg, hogy kell biztosítás. Tegnap, pont a jogszabály érvénybelépésekor intéztem el online. Szerintem szükséges a biztosítás, mert elég veszélyesen közlekednek az emberek, és ha rollerrel vagy, kevésbé érzed magad védettnek mondjuk egy száguldó biciklis vagy épp rolleres mellett. Én 8400 forintot fizetek
– vallotta be Róbert.
Ákos a szerencsések közé tartozik: neki nem kell biztosítást fizetnie. „A rollerbiztosítást nem fogom kifizetni, mert hál’ Isten, nekem nem esik bele abba a rollertípusba a járgányom, amelynél már fizetni kell. Az én rollerem 24,7 kilogrammos és 25 kilométer/órával gurulok vele, szóval… Nincs szükségem a biztosításra” - húzta alá Ákos, aki szerint nemcsak az e-rollereseken „kellene elverni a port”.
Sok rolleres a járdán is használja a járművét, és elüthetnek vele bárkit. Ha már százzal is tud menni egy roller, akkor menjen az úton vagy a biciklisávban. A bicikliseket is kötelezném biztosításra, mert simán tudnak tekerni 40-es sebességgel, ha nagyon akarják. Legyen egységesebb a rendszer!
– vélekedett a férfi.
Ellátogattunk egy budapesti rollerszervizbe is. A biztosítás miatt egymásnak adják a kilincset a rolleresek, sokan ugyanis nem tudják, hova fordulhatnak. „Mindennap keresnek az emberek a biztosítás miatt, már mi is alakulóban vagyunk ezzel kapcsolatban, hogy itt is lehessen kötni” – kezdte Varga János, a Roll-Base szerviz tulajdonos-ügyvezetője. A férfinek több saját e-rollere is van, ám ő még nem kötött biztosítást.
Rengeteg a rolleres, ezért jó, hogy bevezették a rollerbiztosítást, így sokkal egyszerűbb lesz a kártalanítás. Láttam már olyat, hogy roller okozott másfél-kétmilliós kárt egy autónak balesetkor. Lehet elég nagy károkat okozni velük…
– húzta alá a rollerszakember.
Hozzátette: „Minden rolleresnek volt már valamilyen balesete, kisebb biztosan. Az üzletben szoktuk hallani, amikor néhány vásárló összegyűlik és arról sztoriznak, hogy ki, mekkorát, hol esett el a rollerével” – zárta szavait a férfi, azt javasolva: akinek szükséges, mihamarabb kösse meg biztosítását.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre