Hetek óta dühöngenek a budapestiek, mert hiába próbálnak jegyet, vagy bérletet venni a BKK-automatákból, a gépek rendre visszautasítják a vásárlásaikat. Május végén egy fiatal anyukát a sírás kerülgetett emiatt. Hatalmas szerencse, hogy egy másik utastól segítséget kapott. Megszólalt a BKK.
Sokan forronganak, mert nem működnek rendesen a BKK jegyautomatái. Egy fiatal anyuka, B. Szimonetta az egyik Óbudai nyilvános Facebook-csoportban panaszolta el, mi történt vele május 21-én, kedden. Hiába próbált a Flórián téren két 5 ezer forintos bankjeggyel bérletet venni, sem ott, sem a Vörösvári úton nem járt sikerrel.
Mivel az anyuka épp az elsős kislányával volt, sietni szeretett volna, bankkártya pedig nem volt nála, így eleinte tanácstalanul állt a helyzet előtt: a készpénzes automaták visszadobták a bankjegyeit, hirtelen nem tudta, mi tévő legyen. Végül a Vörösvári úton, az 1-es villamos egyik megállójában egy mögötte álló utas segítette ki.
A hölgy kedvesen és türelmesen állt mögöttem, kínomban megkérdeztem tőle, a pénzem tízezres, fel tudja-e váltani.
– írta bejegyzésében az anyuka.
A két pesti nő „okosban megoldotta”: mivel a hölgynek sem volt készpénze, így végül a saját bankkártyájával vett az anyának bérletet, Szimonetta pedig a két 5 ezrest odaadta neki. A Metropol a különös helyzet miatt utánajárt, tényleg csődöt mondtak a BKK automatái? A Corvin-köz aluljárójában rögtön a négy automatához érve szembesültünk vele: az aluljáróban is rossz a helyzet.
Egy fiatal tinédzser bérletet szeretett volna épp venni, de még bankkártyával sem tudott fizetni.
Engem k@rvára zavar ez a helyzet! Most akartam venni jegyet bankkártyával, és meg azt is elutasítja. Sokszor járok erre, egy ideje már ezt tapasztalom. Ha nincs nálam 10 ezres, vagy kisebb címlet, akkor nem tudok még jegyet sem venni.
– panaszolta Balázs.
Csilla legalább egy hónapja szenved az automatákkal. Ő pont ugyanúgy járt, mint Simonetta Óbudán. „Ha készpénzzel akarok, akkor meg visszadobja a 10 ezrest is, csak kisebbet enged az automata, pedig elvileg 10 ezressel is lehetne fizetni. Bankkártyával sem tudom fizetni, ezért marad az app… (Budapest Go – a szerk.)” – vont vállat a fiatal Csilla.
György forrongott a Corvin-negyed aluljárójában. Ritkán jár tömegközlekedéssel, inkább autózik. Most mégis kénytelen volt metróval utazzon.
Orvoshoz mentem, és csak 20 ezres volt nálam, kártya nem. Annyira idegbe jöttem, mert nem tudtam most venni 20 ezressel jegyet. Nem tud az automata visszaadni egy ekkora pénzből? Egy fővárosban? Ugyan már! Szerencsére csak két megállót kellett utazzak, gyalog kellett menjek…
– árulta el a férfi.
Az aluljáróban többen kikeltek magukból, mert bár négy BKK-automata van a Corvin-aluljáróban, a két készpénzest, de még a bankkártyás fizetést elfogadó gépek is felmondták a szolgálatot több járókelő szerint. Kerestük a BKK-t a bosszantó helyzet miatt.
Válaszukban azt írták, Budapesten és az agglomerációban 317 BKK-automata üzemel, amelyből 79 kizárólag készpénzes fizetést fogad el. A közlekedési társaság automata-hálózata körülbelül 1 millió darab tranzakciót hajt végre, ehhez viszonyítva a bejelentett hibák száma alacsony.
„A Corvin-negyednél négy automata található – ebből kettő készpénzmentes kialakítású –, a Flórián téren egy teljes funkcionalitással üzemelő, Békásmegyeren a Szent Margit Rendelőintézethez legközelebb pedig három automata üzemel, amelyből egy készpénzmentesen működik” – fogalmazott a BKK, tagadva, amit Simonetta panaszolt el a Vörösvári úti automatáról. Azt írták:
A Vörösvári út, Bécsi út villamos végállomáson egy automata található, mely szintén teljes funkcionalitással üzemel. Egy-egy meghibásodásról a BKK üzemeltető partnere azonnal értesül, és elvégzi a hibajavítást.
– húzták alá a Metropolnak adott válaszukban.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre